آشنایی با ماساژ سوئدی

 در یک نگاه کلی ماساژ سوئدی  به عنوان محبوب ترین ماساژ در سراسر دنیا شناخته شده است. این نوع ماساژ برای اشخاصی که به دنبال کاهش استرس و همچنین کسانی که به سلامت جسمی خود اهمیت می دهند بسیار مناسب است . کاربرد های مختلف این ماساژ از جمله فعالیتی به جهت دریافت آرامش, دوری از استرس و همچنین استفاده از این نوع ماساژ به عنوان راهکار تسکین درد و خستگی و خون رسانی به مناطق خاص بدن , بر محبوبیتش افزوده است.

تاریخچه ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی در سال ۱۸۳۰ توسط یک فیزیولوژیست سوئدی و  مربی شمشیربازی به نام Per Henrik  Ling ابداع شد. نقل شده است که پس از آسیب آرنج Ling در ورزش های رزمی, وی توانسته با استفاده از حرکات ضربتی در اطراف منطقه آسیب دیده، به بهبودی خود کمک کرد. این اتفاق مقدمه ای شد که لینگ، تکنیک های خود را توسعه دهد، تا اینکه در نهایت به آنچه ما در حال حاضر به عنوان ماساژ سوئدی می­شناسیم تبدیل شد.

پس از آن ماساژ سوئدی توسط دو برادر آمریکایی، دکتر چارلز و دکتر جورج تیلور در دهه 1850 به آمریکای شمالی معرفی شد. از آن زمان به بعد هم بیشتر شناخته شد و هم محبوبیت فراوانی به دست آورده است. امروزه ماساژ سوئدی به عنوان پایه ای از چندین تکنیک ماساژ محبوب مانند ماساژ ورزشی، ماساژ بافت های عمیق و ماساژ آروماتراپی در نظر گرفته می شود.

**لازم به ذکر است که همانگونه که انجام این ماساژ می تواند به درمان خیلی از مشکلات جسمی و روحی کمک کند, انجام اشتباه حرکات نیز می تواند آسیب های جدی و خطرناکی به بدن شخص وارد نماید. لذا نیاز است تا قبل از انجام حرکات, ابتدا طرز صحیح انجام حرکات را زیر نظر شخصی مجرب فرا گیریم.***

معرفی اجمالی برخی از تکنیک های ماساژ سوئدی

 

هنگام استفاده از تکنیک های ماساژ سوئدی(کاربر ماساژ)، ماسور(ماساژور آقا) و یا ماسوز (ماساژور خانم) از دست ها، ساعد و آرنج خود برای تحریک سطح عضلات استفاده می­کنند. در انجام برخی از حرکات، بر روی مفاصل نیزکار می کند. بسیاری از این تکنیک ها را می توان در 5  دسته حرکات پایه گروه­ بندی کرد :

 

1-Effleurage مجموعه ای از ضربات نرم و حرکات کششی (سُردادن دست) ممتد است که در تمام بدن با فشارهای مختلف حرکت می کند. این ضربت معمولا با استفاده از لوسیون یا روغن ماساژ در شروع یک جلسه ماساژ به کار گرفته می شود. هدف اصلی اجرای این حرکات گرم کردن پوست و گرم کردن عضلات هستند.

 

 

 Effleurage
تکنیک Effleurage ماساژ

 

 

 

2-Petrissage شامل ورز دادن، غلتاندن و فشرده سازی پوست و عضلات است. انجام این حرکت جریان خون را افزایش می دهد، تنش عضلانی را آزاد می کند و باعث رفع کشیدگی تاندون ها می شود.

 

This image has an empty alt attribute; its file name is 9584161.jpg

 

3- Friction (حرکات مالشی) حرکات کوچک عقب و جلو نمودن که برای ماساژ بافت­های عمیق روی مناطق خاص به کار گرفته می شود.

 

This image has an empty alt attribute; its file name is deep-tissue11-680x400.jpg

 

4- Tapotement شامل استفاده از ضربه های سریع و یا برشی در بدن فرد است. این ضربه می تواند سیستم عصبی، گردش خون و سیستم عضلانی را تحریک کند.

 

This image has an empty alt attribute; its file name is tapote.gif

 

5-Vibration حرکات لرزشی سریع دست ماسوز یا ماسور است که برای نرم کردن عضلات استفاده شده و عملکرد آن شبیه ماساژور برقی است.

 

مزایای ماساژتراپی سوئدی

 

مطالعات و تحقیقات بسیار زیادی در رابطه با مزایای روحی و بیولوژیکی این ماساژ انجام شده است. به عنوان مثال: مطالعات نشان می دهد که ماساژ سوئدی برای کمک به درمان آسیب های ورزشی شناخته شده است و همچنین به عنوان راه حل غیر قابل انکار در تسکین دردهای نواحی مختلف بدن شناخته می شود و اکثر مزایای ماساژ سوئدی به جهت انجام نوعی ماساژ است که همواره حرکات آن به سمت قلب پیشروی می کند و در بهبود گردش خون فرد نقش بسزایی دارد.

 

یکی از مزایای اصلی ماساژ سوئدی، اثر آرامش بخش آن است. بیش از 40% از مشتریانی که از ماساژ سوئدی استفاده می کنند, به جهت دریافت آرامش درونی و دفع استرس است. ماساژ سوئدی نیز برای کاهش خستگی و کاهش علائم مرتبط با افسردگی و اضطراب شناخته شده است.

 

0

4 دیدگاه برای “آشنایی با ماساژ سوئدی

  1. اشتراک‌ها: مرکز آموزش ماساژ و اسپا - آموزشگاه آسپیان

  2. اشتراک‌ها: مزایای ماساژ سوئدی آموزشگاه ماساژ آسپیان آموزشگاه ماساژ آسپیان

  3. اشتراک‌ها: فواید ماساژ سوئدی فواید ماساژ سوئدی آموزشگاه ماساژ آسپیان آموزشگاه ماساژ آسپیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *