آشنایی با ماساژ شیاتسو (ShiAtsu)

شیاتسو در تکنیک‌های ماساژ ژاپنی به صورت کلمه به کلمه به معنی «فشار انگشت» است. کلمه “shi” به معنای “انگشت” و “atsu” به معنای فشار است. قدمت این تکنیک به 2000 سال می‌رسد و در واقع از روش ماساژ باستانی چینی و تکنیک‌های شفا بخش طب فشاری مشتق شده است. درست مانند طب فشاری و طب سوزنی، اعتقاد و باور هست که تمرینات شیاتسو بر 14 کانال انرژی که هر کانال مربوط به یک عضو مهم بدن است، تاثیر مثبت دارد .

این 14 کانال‌ انرژی به عنوان یک کانال با عنوان کانال chi در بدن جریان پیدا می‌کند و حرکت این جریان بدون هیچ گونه مانعی برای سلامتی خوب است.

باید آزادانه و به صورت متعادل در بدن جریان پیدا کند وقتی که جریان chi متوقف شده است در بدن باعث بیماری گشته است اعتقاد دارند که ماساژ شیاتسو می تواند به بهبود این امر کمک نماید .

بیماری همچنین اتفاقی می افتد زمانی که chi در نقاط خاصی در بدن تخلیه می شود که نباید تخلیه شود .

در ماساژ شیاتسو هدف این است که انرژیی که از طریق کانالهای انرژی در بدن مسدود شده است برداشته شود و همچنین تعادل انرژی به بدن برگردانده شود .

حذف این موانع و بازگرداندن تعادل در بدن با فشار انگشتان دست و بعضی اوقات آرنج ، ژانو و پاها بر روی نقاط فشار انجام می شود .

همچنین نقاطی در بدن به عنوان نقاط فشار در امتداد کانالهای انرژی بدن شناخته شده است.

ماساژور سبک شیاتسو باید با اعمال فشار و تحریک این نقاط و اطرافش افزایش احساس سلامتی و آرامش را در بیمار پدید آورد .
در طب غربی هیچ مدرکی دال بر اینکه جریان chi و کانال های انرژی در بدن وجود داشته باشند وجود ندارد بنابراین نتیجه می گیریم که تکنیک های سبک شیاتسو نیز قابلیت درمان ندارند .

با این حال ثابت شده است که با فشار دادن نقاط فشار در ماساژ شیاتسو  به تحریک هورمون اندروفین و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می شود  و علیه بیماری ها مبارزه می کند .

ماساژ شیاتسو می تواند برای رسیدگی به مسائل گوناگون سلامت و بهداشت از درد عضلانی به درد گوارش و حتی درد مورد استفاده قرار گیرد.

حرکات فشاری در ماساژ شیاتسو می تواند به صورت شدید انجام شود که در این حالت بیماران مایل به خدیدن فریاد زدن یا هر عکس العمل دیگری هستند .

که این عکس العمل ها به هیچ عنوان در طول درمان غیر طبیعی نیستند .پس از یک جلسه ماساژ شیاتسو مشتری باید یک حس عمیقی از آرامش شادابی و رضایت را حس کند.

با این حال البته او نیز باید به علائمی از سرماخوردگی و آنفولانزا پس از چند جلسه اول توجه کند که معمولا به عموان یک عارضه جانبی از ماساژ سیاتسو شناخته می شود و از این علائم اینگونه برداشت می شود که این علائم مسیر درست درمان را به ما نشان می دهد .

آشنایی با ماساژ شیاتسو (ShiAtsu)

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *