آشنایی با هات استون ماساژ

ماساژ Hot Stone نوعی از ماساژ کلاسیک است سنگ های صاف با گرمای ملایم بر روی نقاط کلیدی روی بدن قرار داده می شوند.

شخص ماساژ دهنده ممکن است سنگ ها را در دست بگیرد و از آنها برای ماساژ مناطق معینی از بدن استفاده کند.

سنگهای بازالتی بطورطبیعی خاکستری یا متمایل به سبز هستند ولی دراثررطوبت رنگ تیره به خود میگیرند این سنگ ها محتوی آهن تیتانیک و مغناطیسی بوده و به این دلیل گرما را در خود حفظ می کنند وبرای همین در درمان از آنها استفاده می شود.

دلیل دیگر استفاده از این سنگ ها را انتقال انرژی آن به بدن می دانند و بعضی معتقدند که نوع طبیعی و ماشین نخورده این سنگ ها انرژی بیشتری در مقایسه با نوع تراش داده آن می باشد .

مواد گداخته در طی میلیون ها سال در اثر آب شکل صاف و مدور پیدا کرده و برای استفاده آماده هستند .

البته طبیعی است که سنگ ها کمی زبر وخشن باشند که دراین صورت آنها را با دستگاه صیقل داده و لبه های نا هموار آن ها را صاف و هموار می کنند .

تاریخاستفاده از سنگ را برای درمان و ماساژ به دوران پیش از تاریخ نسبت می دهند تمدن های باستانی عقیده داشتند که استفاده از سنگ برای آرامش قلب روح و ذهن مفید است .
همچنین چینی ها هم از سنگ برای درمان بر روی نقاط مخصوص بدن
استفاده می کردند.

هندی ها هم چنین روشی را برروی نقاط چاکرا بکار می برده اند . پس روش hot stone massage therapy روش خیلی جدیدی هم نیست ولی در چند سال اخیر این روش به شکل مدرنش معرفی و به کارگرفته شده است.

برای این درمان سنگ های بازالتی آتشفشانی که در ست های مخصوص تهیه و به فروش می رسد پس از گرم شدن در ظرف مخصوص در آب داغ نه خیلی داغ که پوست رابسوزاند مستقیما و بدون پوشش روی سطح بدن گذاشته شده و به دو روش درمان انجام می شود.
سنگ ها بدون حرکت روی نقاط کلیدی بدن گذاشته می شود تا گرمای آن اثر خود را اعمال نماید یعنی افزایش گردش خون درناحیه ریلکس کردن عضلات سطحی و کاهش درد موضعی تراپیست می تواند دراین حال عضلات عمقی تر را ماساژ بدهد .

انجام ماساژ به وسیله سنگ یعنی لغزاندن سنگ روی بدن وناحیه تحت درمان که با انجام این کار تاثیر حرارت سنگ برروی بدن بیشتر می شود .

سنگ ها چنانکه درعکس میبینید در شکل ها واندازه های مختلف هستند و بر روی اکثر نقاط بدن حتی میان انگشتان دست وپا نیز استفاده میشوند .

 

استفاده از سنگهای داغ برای طبابت بر می گردد به زمانهای گذشته در آن زمان ماساژ دهنده آریزونایی به نام ماری نلسون تکنیک های ماساژ با سنگ های داغ را معرفی کرد و آنرا بنام lastone therapy نام نهاد.

استفاده از سنگ های داغ برای ماساژ خوشایند می باشد نلسون
کارگاه های آموزشی برای تربیت کردن ماساژورهای بیشتر در lastone برنامه ریزی کرد.
این روش به مرور در spa ها تغییر پیدا کرد و تبدیل به Hot Stone گردید از سنگ های صاف و گرم در ماساژ Hot Stone استفاده می گردد.

سنگ ها معمولا از جنس بازالت هستند نوعی از سنگ که حاوی آهن است، بنابراین گرما را در خود نگه می دارد معمولا از سنگ های رودخانه ای استفاده می گردد، چون صاف هستند به مرور زمان در اثر جریان آب صاف می شوند.

سنگ ها در آب قرار داده می شوند و به وسیله یک هیتر الکتریکی گرما داده می شوند تا به درجه مناسب گرم شوند سنگ ها ممکن است در نقاط مشخصی بر روی پشت، کف دست و بین انگشتان پا قرار داده شوند.

گرما باعث می شود ماهیچه ها شل ریلکس و گرم گردند در این زمان ماساژ دهنده اجازه می یابد در صورت تمایل عمیق تر فشار می دهد.

گرمای سنگ های داغ جریان خون راتشدید می کند وسیستم عصبی را آرام می نماید.

بعضی از ماساژورها سنگ های داغ را روی نقاطی که بنظر می رسد مراکز انرژی بدن هستند به منظور بالانس کردن جسم و ذهن قرار می دهند.

آشنایی با هات استون ماساژ

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *