آموزش ماساژ دست ها

آموزش ماساژ دست ها

براي شروع ماساژ دست بهترين روش آن است كه يك حوله تميز را زير بازو و آرنج ماساژگيرنده قرار دهيد تا در وضعيت مناسبي بتوانيد به ارائه ماساژ به ناحيه ساعد و دست او بپردازيد.

سپس كف دست فرد را در دست بگيريد به‌گونه‌اي كه بتوانيد از آن به‌عنوان يك تكيه گاه استفاده كنيد.

سپس دست ديگر خود را به مقدار اندكي روغن آغشته كرده و از پايين آرنج فرد تا مچ دست او را به آرامي ماساژ دهيد.

در اين مرحله لازم نيست فشار زيادي به ماهيچه‌ها وارد كنيد تنها كافي است با فشار اندكي ماهيچه‌هاي ساعد را لمس كرده و آن‌ها را آماده دريافت ماساژ كنيد حركت دست از آرنج به سمت مچ دست باشد.

پس از آماده شدن عضلات ساعد دست و پس از آن‌كه از آغشته شدن پوست اين ناحيه با روغن زيتون مطمئن شديد مي‌توانيد مرحله بعدي ماساژ را آغاز كنيد.

براي اين كار كافي است عضله ساعد را با نيشگون‌هاي خفيف و نيشگون‌هاي ضعيف بين دو انگشت اشاره و شست بفشاريد.

اين كار به ماهيچه كمك مي‌كند تا بخش زيادي از تنش و خستگي را كه در خود انباشته كرده رها كند اين حركت را در تمامي قسمت‌ها روي ساعد و زير ساعد و بر تمامي بخش‌هاي ماهيچه اين ناحيه تكرار كنيد.

در اين مرحله با كمك هر دو دست ناحيه مچ دست را در بر بگيريد به اين ترتيب كه انگشتان شست روي مچ قرار بگيرند و 4 انگشت ديگر زير مچ دست جاي بگيرند.

در اين حالت هر 2 انگشت شست يكي پس از ديگري با حركت‌هاي كوتاه و فشارهاي خفيف ناحيه مچ را ماساژ مي‌دهد. براي ماساژ بايد از يكي، 2 بند بالاتر از مچ دست اين حركت‌ها را آغاز كنيد و آن‌ها را تا پشت دست ماساژگيرنده ادامه دهيد.

فشار شست‌ها در دورهاي سوم به بعد كمي بيشتر شده و روند افزايشي به‌خود مي‌گيرند تنها بايد مراقب باشيد كه ميزان فشار نبايد حدي باشد كه رنگ ماساژ گيرنده تغيير كند يا موجب آزار او شود.

يكي از مهم‌ترين بخش‌ها كه به زيبايي دست كمك مي‌كند و در عين حال تاثير زيادي در تخليه بارهاي عصبي و تنش‌هاي كاري دارد ناحيه پشت دست است.

براي ماساژ اين بخش كف دست ماساژ گيرنده را با كمك هر دو دست نگه داريد و سپس به كمك انگشتان شست هر 2 دست پشت دستش را به آرامي ماساژ دهيد.

براي اين منظور به مقدار اندكي روغن زيتون نياز داريد در اين مرحله با حركت‌هايي از سمت مچ به سمت انگشتان دست به تخليه انرژي‌هاي منفي كمك كنيد.

اين ماساژ در عين حال كه موجب ريلكسي مي‌شود به فرم گرفتن عضلات اين ناحيه نيز بسيار كمك مي‌كند و حتي پوست دست را نيز تحت‌تاثير خود قرار مي‌دهد.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *