تقویت بافت‌های بدن با ماساژ

در بدن انسان بافت‌هایی وجود دارد یه در طب رایج با نام «فشیا» یا «وتر» شناخته می‌شوند.

این بافت‌ها اگر چه از جمله بافت‌های ظریف بدن محسوب می‌شوند اما بسیار مقاوم و مستحکم هستند و متخصصان ماساژ درمانی هنگام اجرای تکنیک های بیش از هر چیز روی این بافت‌ها مانور می‌دهند.

بافت «فشیا» از جمله مهم‌ترین بافت‌های بدن است و حیم سازه‌های یی ساختمان را در بدن دارند از این‌رو توجه به سلامت و استحیام آن‌ها در بدن بسیار اهمیت دارند.

زیرا این بافت‌ها از جمله بافت‌هایی هستند یه اطراف تمامی اندام‌ها از جمله قلب کبد کلیه ریه و مغز را در بر گرفته‌اند.

از این‌رو امروزه درمانگران ماساژ درمانی در طب رایج و سنتی در جهان بیشترین تکنیک ها را روی «فشیا» یه در تمامی ساختار بدن وجود دارند اعمال می‌کنند.

در ماساژهای ارائه شده توسط طب سنتی چین درمانگران با 2 رویکرد ماساژدرمانی را به بیمار ارائه می‌کنند یکی در قالب ارائه ماساژهای فیزییی و دیگری ماساژهای غیرفیزیکی یه با ارتعاشات صوتی همراه است.

در طب سنتی چین یه قدمت آن به 9 هزار سال می‌رسد به بیمارانی یه دچار ضربه‌های عاطفی می‌شوند نوعی ماساژ ارائه می‌کردند که به بهبود حال بیمار یمی می‌کرد.

همانطور یه می‌دانید درمانگران مکتب طب چین بر این باورند یه بیماری‌های جسمی بر روح و بیماری‌های روحی به مرور زمان بر سلامت جسم نیز اثر می‌گذارند.

از این‌رو آن‌ها به افرادی یه در زندگی دچار شیست عاطفی شده‌اند یا یکی از نزدیکانشان را از دست داده‌اند تکنیکی را آموزش می‌دهند که با انجام این تکنیک علاوه بر آن‌یه مرکز عاطفه فرد در ناحیه سینه ماساژ دریافت می‌کند .

کلیه «فشیا»ها و بافت‌های اطراف قلب وی نیز تحت‌تاثیر ماساژ و حریات صوتی ارتعاشی که درمانگر به او ارائه می‌دهد تقویت شده و توان بیشتری پیدا می‌کنند زیرا فردی یه ضربه عاطفی خورده است به مرور با ضعف بافت‌ها و «فشیا»ی اطراف قلب نیز روبه‌رو می‌شود و گه‌گاه دردهایی را در ناحیه سینه احساس یرده و به‌طور ناآگاهانه «آه» می‌کشد.

ماساژهای عضلانی از جمله ماساژهایی هستند یه لایه‌های درونی‌تری را دربر می‌گیرند.

در این نوع ماساژ عضلات و بافت‌های زیر پوست ماساژ دریافت می‌کنند. این نوع ماساژ توسط درمانگران برای از بین‌بردن انقباض‌ها و اسپاسم‌های عضلانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسپاسم‌های عضلانی به 3 صورت «انقباض یا تنش عضلانی» « انقباض توده‌ای» و «یرمپ‌ها» یا «پیچیدگی‌های عضلانی» در بدن دیده می‌شود. این پیچیدگی‌های عضلانی حتی ممین است در عضلات روده معده یا شیم بیمار دیده شود .

که خوشبختانه در شیوه ماساژ درمانی ژاپنی «شیاتسو» برای درمان آن‌ها تینیی‌های مفیدی وجود دارد.

درمانگران ماساژدرمانی برای هر3 نوع انقباض و اسپاسم تکنیک هایی را سراغ دارند یه به راحتی می‌توانند بیمار را از شر این نوع اسپاسم‌ها رها کنند و درد بیمار را تسکین دهند.

تقویت بافت‌های بدن با ماساژ

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *