ماساژ جالب سنگ داغ

[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

ماساژ سنگ داغ

با سایت ما همراه باشید تا شما را با تخصصی ترین گونه ماساژ یعنی ماساژ سنگ داغ آشنا کنیم.

ماساژ سنگ داغ، ماساژتخصصی است که درآن درمانگر با استفاده از سنگهای صاف، گرم، به عنوان فرم دست خود و با قرار دادن آنها بر روی بدن انجام میشود. گرما می تواند آرامش بخش باشد و به گرم کردن عضلات سفت کمک کندبه طوری که درمانگر میتواند عمیق تر، با سرعت و دقت بیشتری کار خود را انجام دهید.

تمدن های باستانی عقیده داشتند که استفاده از سنگ برای آرامش قلب روح و ذهن مفید است . همچنین چینی ها هم از سنگ برای درمان بر روی نقاط مخصوص بدن (نقاط طب سوزنی ) استفاده می کردند.
هندی ها هم چنین روشی را بر روی نقاط چاکرا بکار می برده اند . سنگ  توسط  بومیان آمریکایی با آتش داغ  و گرم شد و به منظور درمان درد عضلات مورد استفاده قرار گرفت شکل مدرن این ماساژ به مری نلسون، اهل توسان، از ایالت آریزونا نسبت داده شده است. او سبک خود را ماساژ سنگ داغ، به نام LaStone نامید،او بومی آمریکایی بود.

این ماساژ به سرعت در حال پیشرفت است. و میتواند در آینده ای نزدیک پر مخاطب ترین ماساژ شود. بسیاری از مردم، سنگهای داغ رابرای آرامش و تمرکز اعصاب مفید میدانند. برخی هم اثرات معنوی سنگ را برای ذهن روح مفید میدانند

ماساژ سنگ برای انسانهای با طبع سرد مناسب است.همچنین برای افرادی که تنش عضلانی دارند، اما ترجیح میدهند ماساژسبک بگیرند مناسب است .حرارت عضلات را شل کرده و اجازه میدهد که درمانگر روی عضلات بدون استفاده ازفشارعمیق کار کند. گرما و وزن سنگها تاثیر بسزایی در نرم شدن بافت اسپاسم شده دارند.

سنگ های مورد استفاده از بازالت معدنی هستند. این نوع از سنگهای آذرین که از گدازه مذاب سرد شده است میباشند. از خواص این سنگ حفظ گرما برای دوره های طولانی است. سنگ هاي بازالتي بطورطبيعي خاكستري يا متمايل به سبز هستند ولي دراثررطوبت رنگ تيره به خود ميگيرند اين سنگ ها محتوي آهن تيتانيك و مغناطيسي بوده وبه اين دليل گرما را در خود حفظ ميكنند وبراي همين دردرمان از آنها استفاده ميشود دليل ديگر استفاده از اين سنگ هارا انتقال انرژي آن به بدن ميدانند وبعضي معتقدند كه نوع طبيعي وماشين نخورده اين سنگ ها انرژي بيشتري درمقايسه با نوع تراش داده آن ميباشد

از سنگ به دو صورت استفاده میشود

اول، گرما از سنگ بر روی نقاط کلیدی بدن و در امتداد ستون فقرات قرار داده شده است. تقریبا بلافاصله، حس گرما، محبت، آرامش، درون بدن به آرامی جریان پیدا میکند.

دوم، سنگ ها با مالش ملایم استفاده می شود. جریان گرما بدون فشار به عمق بافت منتقل می شود.

چند نکته:

*البته از سنگهای دیگری که اثرات روحی و معنوی دارند نیز میتوان استفاده کرد

*باید مراقب بود حرارت سنگها به پوست آسیب نرساند

*می توان از روغن و حوله گرم نیز استفاده کرد

فواید ماساژ هات استون (سنگ داغ)

بهبود گردش خون: در ماساژ سنگ داغ با قرار گرفتن سنگهای داغ روی بدن به تدریج که گرمای حاصله از سنگ داغ به بافت های عمیقتر بدن نفوذ میکند رگ های خونی باز میشوند و در نتیجه بهبود گردش خونی حاصل میشود.
گردش خون کند بدن را به سوی خستگی و کسلی هدایت میکند و عضلات را سفت کرده باعث ازدیاد اسید لاکتیک در عضلات میشود.
گسترش گردش خون باعث رسیدن اکسیژن به ماهیچه ها میشود و در نتیجه دردها و گرفتگی های بدن از بین میروند.
آرامش ذهنی (mental benefits)
آرامش و ریلکسی که در ماساژ سنگ داغ حاصل میشود به علت رها شدن استرس ها و تنش های ذهنی است.
ماساژ سنگ داغ همچنین به شما کمک میکند تا به راحتی با تشویش و اضطراب و آشفتگی و افسردگی مبارزه کنید. خیلی از افراد در هنگام گرفتن ماساژ سنگ داغ به خواب شیرین و عمیقی فرو میروند که به علت دور شدن استرس پیش میاید.
آزاد سازی عضلات (muscle rerelaxation)
گرمای سنگهای داغ ماساژ به ماساژور کمک میکند که روی عضلات اسپاسم شده عمقی تر به طور موثرتر و با نفوذتر کار کند. عضلات اسپاسم شده مانع روند ماساژ هستند، پس چنانچه عضلات دچار سفتی یا خشک شدگی شدیدی هستند ماساژ با سنگ های داغ عضلات منقبض و خشک شده را آزاد کرده و ریلکسی فوقالعاده ای را ایجاد میکند.

مزایای دیگر:

• استرس بالا
• درد پا
• گردش خون ضعیف
• درد سیاتیک
• بی خوابی
• افسردگی
• اضطراب
• گرفتگی
• سردرد
• گردن وشانه درد
• کمر درد
• آرتروز

را از بین میبرد

برای چه کسی ماساژسنگ داغ مناسب نیست؟

اگر شمامبتلا به دیابت، فشار خون بالا، بیماری های قلبی، یادارویی مصرف میکنید که که خون شمارقیق کرده است ماساژ سنگ داغ مناسب شما نیست.برای دوران بارداری،تورم و سوختگی نیز این ماساژ توصیه نمیشود[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *