10 مزیت برتر ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی شناخته شده ترین و پرمصرف‌ترین نوع ماساژ درمانی است. این نوع ماساژ بر روی شل شدن عضلات، هدف قرار دادن عضلات سطحی و افزایش گردش خون متمرکز است. نمی‌دانید آیا می‌خواهید برای یادگیری ماساژ سوئدی اقدام کنید؟ برخی از مزایای زیر را کاوش کنید تا بدانید چرا ماساژ سوئدی می‌تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد. تا از طریق آموزش ماساژ و انجام آن برای دیگران، سلامتی را برایشان به ارمغان آورید.

مزایای ماساژ سوئدی

مزایای ماساژ سوئدی

1. مدیریت درد

اگر به بیماری مانند آرتروز مبتلا هستید و در نتیجه از درد مزمن رنج می‌برید، ماساژ سوئدی می‌تواند یک روش مؤثر برای کنترل آن درد به روشی طبیعی باشد. با درمانگر ماساژ خود در مورد نقاط درد خود صحبت کنید تا او بتواند آن نواحی را هدف قرار داده و از حرکتی برای بهبود گردش خون محلی و کاهش تنش عضلانی استفاده کند.

 

2. کاهش استرس و افزایش آرامش

بسیاری از ما خواستار زندگی هستیم، هم بیش از حد برنامه‌ریزی شده و هم بیش از حد کاری. استرس می‌تواند با افزایش تنش عضلانی و گاهی درد در بدن بروز کند. استرس همچنین می‌تواند با افزایش نگرانی یا اضطراب در ذهن بروز کند. ماساژهای سوئدی با ایجاد آرامش در سیستم عصبی و آرامش کشش عضلانی، به پاکسازی بدن و ذهن از پاسخ‌های ناخواسته به استرس کمک می‌کنند.

 

3. انعطاف‌پذیری و دامنه حرکت را افزایش می‌دهد

ماساژ سوئدی می‌تواند عضلات را کشیده، مفاصل را باز و روان کرده و تورم را کاهش دهد. همه اینه‌ا می توانند حرکت را کاهش دهند و انعطاف‌پذیری را افزایش دهند. با استفاده از تکنیک‌های کششی، ماساژهای سبک سوئدی همچنین می‌توانند دامنه حرکت روان‌تری را افزایش دهند.

 

4. انرژی کلی بدن را افزایش می‌دهد

افزایش گردش خون و کاهش استرس می‌تواند منجر به تقویت عمومی انرژی شود.

 

5. وضعیت بدنی را بهبود می‌‌بخشد

در حالی که عدم تعادل وضعیتی منابع زیادی دارد، از جمله عضلات پرکار به دلیل فشار مکرر، فعالیت بیش از حد عضلات، نشستن طولانی مدت یا آسیب دیدگی. ماساژ سوئدی کمک می‌کند تا فشار عضلانی که زمینه‌ساز عدم تعادل وضعیت است، کاهش یابد.

 

6. جریان خون را افزایش می‌دهد

ماساژ درمانی می‌تواند رگ‌های خونی را گشاد کرده و منافذ غشای را گسترش دهد. و توانایی بدن شما را برای رساندن خون تازه به عضلات و اندام‌ها بهبود بخشد.

 

7. انتشار اندورفین برای بهبود خلق و خوی

تحقیقات نشان می‌دهد افزایش سروتونین و دوپامین در گیرندگان ماساژ، باعث بهبود خلق و خو و احساس سلامتی آن‌ها می‌شود.

 

8. از سیستم ایمنی سالم پشتیبانی می‌کند

وقتی صحبت از سلامتی کلی می‌شود، مهم است که رویکردی جامع داشته باشیم. افزایش درد جسمی همچنین می‌تواند استرس ذهنی را افزایش دهد. و افزایش استرس ناشی از عوامل محیطی در عضلات آشکار می‌شود. علاوه بر این، هر استرسی می‌تواند منجر به نقص ایمنی شود. از آنجا که ماساژ سوئدی آرامش و کاهش تنش بدن را تشویق می‌کند، از یک سیستم ایمنی سالم پشتیبانی می‌کند.

 

9. خواب را بهبود می‌بخشد

مطالعات نشان می‌دهد که ماساژ باعث افزایش سطح سروتونین در بدن می‌شود. بنابراین می‌توانید سریعتر بخوابید و همچنین مدت زمان بیشتری را در خواب سپری کنید.

 

10. سردرد را برطرف می‌کند

بسیاری از سردردها یا میگرن نتیجه استرس و یا گردش خون ضعیف است. ماساژ سوئدی استرس مربوط به سردردهای تنشی را از بین می‌برد و گردش خون را بهبود می‌بخشد.

 

مزایای قابل توجه ماساژ سوئدی روشن می‌کند که یک برنامه ماساژ منظم بیش از یک چیز لوکس است. اما در واقع یک فعالیت مهم در پرورش سلامت جسمی و عاطفی است. شاید شما فقط می‌خواهید ماساژ “آرامش” داشته باشید. اما بدانید که در آرامش خود، از بدن و ذهن خود به روش‌های اساسی و در عین حال مهم مراقبت می‌کنید.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *