آشنایی با ماساژ ریکی ( Reiki Massage )

ماساژ ریکی توسط یک بودایی ژاپنی به نام Mikao Usui توسعه یافته است  این نوع ماساژ بر انتقال انرژی شفابخش از طریق کف دست تمرکز می کند .

این طب جایگزینی ( ریکی ماساژ ) بسیاری از درمانگران ژاپنی توصیه می کنند یک روش شفابخش می باشد که به صورت آرام انجام می شود که می تواند به طور موثر با کاهش فشار کاهش درد همراه باشد.

این ماساژ همچنین می تواند سیستم ایمنی بدن را افزایش دهد و به مشکلات حاد روحی و و ذهنی هم کمک نماید.

این ناشی از اعتقاد به این آشکارسازی های بدنی (از قبیل بیماری ها) که با حالتهای هیجانی روانی و معنوی در ارتباط است این به این معنی است که ریکی ماساژ در واقع به دنبال درمان علت ریشه ای مشکلات است و نه تنها علائم است.

ماساژ ریکی با استفاده از اصولی مشابه به طب فشاری اجرا می شود . اما تفاوتش در این است که ماساژ ریکی چابکی فیزیکی نیاز ندارد.

پزشکان این روش درمانی از قدرت اساسی موجود در عالم کیهان استفاده می کنند پزشک از طریق انتشار انرژی در سیستم های بدن می تواند به علاج انواع مختلفی از بیماری ها کمک نمایند .

در ماساز ریکی درمانگر با قرار دادن دستانش بروی نقاطی از بدن فرد شروع به اجرای سیستم شفابخشی می کند و درهمین حین انرژی در بدن جریان پیدا می کند .

به عبارت دیگر او با دست خود انرژی جهان را به بدن فرد منتقل می نماید و سپس بدن فرد شروع به بهبود می نماید .
این نوع ماساژ  در سه مرحله یا درجه برای یادگیری وجود دارد  این مراحل  درجه اول درجه دوم و درجه استادی نامیده می شوند .

در درجه اول درمانگر ماساژ از رایحه ها استفاده می کند در درجه دوم او همچنین قادر به استفاده از سایر رایحه ها از مناطق دیگر است که موجب تسهیل شفابخشی خواهد شد .

در درجه استادی او قادر خواهد بود تکنیک ها را با دیگران به اشتراک بگذارد.

واقعیت این است که پزشک با استفاده از انرژی خود ( دست خود و بدن خود ) باعث می شود که این درمان متفاوت از دیگر تکنیک ها باشد .

ریکی توسط درمانگران که آموزش و مجوز لازم برای انجام این روش را دارند انجام می شود.

به منظور دریافت مجوز شما نیاز به تکمیل کلاس های ماساژ ریکی دارید به طوری که تکنیک هایی را در مورد نحوه انتقال انرژی و استفاده از آن برای تقویت جنبه های مادی و معنوی در بدن را یاد بگیرید این درمان شامل هفت چاکرا می باشد که مراکز انرژی در بدن است.

آشنایی با ماساژ ریکی ( Reiki Massage )

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *