آموزش ماساژ تویی نا (مرحله دوم) 5 و 6 آذر

درباره دوره : بررسی تکنیک های عملی ماساژ تویی نا
تاریخ برگذاری دوره : 94/09/5,6
شهریه دوره : 4500000    ریال

درباره ی دوره :

واژه tuina از دو کلمه tui (pushing) به معنای هل دادن و na(grasping) به معنای گرفتن تشکیل شده است. طب سنتی چینی ((TCM از پنج روش تشکیل شده است: 1. طب گیاهی 2. طب سوزنی 3. تای چی یا چی گونک­­(در بعضی از مراجع، فنگ شویی را هم در این دسته قرار می دهند) 4. Tuina 5. رژیم درمانی

ماساژ tuina ریشه آن به چین باستان بر­می گردد، اما در غرب جدید است. ریشه این ماساژ به 3000 سال پیش باز ­می­گردد، به همین دلیل آن را مادربزرگ همه سبک­های امروزی ماساژ از جمله استئوپاتی تا شیاتسو و طب فشاری(Acupressure) می­دانند. هدف این ماساژ رساندن بدن به تعادل بر اساس تئوری­های Q­­(انرژی)، Yin and young و پنج عنصر(5element) می­باشد.

ماسورهای متخصص در Tuina باید با طب سنتی چینی آشنا باشند. در این طب سه تئوری Qi، Yin and young و 5element وجود دارد که هرکدام به تنهایی قابل بحث فراوان است. از روش­های تشخیص در Tuina می­توان به مشاهده (مانند مشاهده­ی زبان، صورت، گوش، وضعیت ساختاری بدن بیمار مانند ستون فقرات، دامنه حرکت مفاصل، شکل بدن و …)، لمس (مانند لمس قسمت­های مختلف بدن، نبض گرفتن، لمس برای تشخیص در گرم یا سرد بودن، متورم یا عادی بودن بافت، لمس برای یافتن نقاط حساس(Ahshipoint)، بوئیدن، شنیدن، مزه کردن، مشاوره دادن و …) نام برد.

بعد از تشخیص در Tuina، فرد باید با تکنیک­های مورد استفاده در این ماساژ به خوبی آشنا باشد که با توجه به تشخیص سندرم بر اساس سیستم Sanjiao، اصول هشت­گانه و … تکنیک­های مورد نظر را انتخاب کند. با توجه به اینکه عامل بیماری با تئوری­های باد، سرما، گرما، رطوبت و خشکی، زیادی یا کمبود، انسداد انرژی یا خون باشد، سرعت، ریتم، قدرت و جهت تکنیک­های Tuina تغییر می­کند و با توجه به تشخیص سندرم، برای بهبودی نقاط طب سوزنی با یکدیگر ترکیب می­شوند.

افراد مراجعه­کننده اغلب جزء موارد پیچیده با چندین سندرم مختلف هستند. برای مثال فرد به علت کمر درد مراجعه می­کند که بعد از مشاوره متخصص به این نتیجه می­رسد که فرد مورد­ نظر علاوه بر کمردرد دچار یبوست، زانو درد، سر­درد، گرگرفتگی و احساس سنگینی در اندام­ها نیز می­باشد. در این حالت متخصص باید در طی جلسات کلیه مشکلات فرد مراجعه کننده را بهبود بخشد. به همین دلیل ماساژ Tuina جزء طب مکمل محسوب می­گردد.
مهلت ثبت نام دوره :94/09/03

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *