تای ماساژ چیست

ماساژ تایلندی نوعی ماساژ است که در ان به بدن فشار کم و بسیار ملایم وارد می شد و این فشار ها خطوط و چاکرا های انرژی بدن را هدف می گیردو دارای قدمتی بسیار تاریخی است که از مدیتیشن نیز در ان استفاده می شود .وبه نظرمیرسد برگرفته ازشیاتسو، طب فشاری، و یوگا باشد.

درمانگران اعمال فشار در امتداد خطوت انرژی را با شست، دست ها، پاها وعلاوه بر این،حرکت وکششهای یوگا انجام میدهند و باعث تحریک و حرکت انرژی دربدن می شوند . بیشتر درمانگران  سنتی تایلندی اصل و نسب خود را به Jivaka Komarabhacca ، پزشک شخصی بودا نسبت میدهند.Jivaka Komarabhacca پدر طب سنتی و ماساژ تایلند است.

طب تای بر اين اصل استوار است كه يك نيرو يا انرژی درونی، داخل بدن انسان در حال چرخش است. براي سالم بودن و سرزنده بودن بايد به گردش آزادانه اين انرژی كمك كنيم. زماني كه اين انرژی مسدود شود، بيماری به صورت جسمی، احساسی يا روحی خود را نشان می‌دهد. در واقع هدف اصلی ماساژ تای برداشتن اين موانع و آزاد كردن مسير اين انرژی با فشردن اين نقاط است. گر‌چه اين ماساژ بسيار پوياست، ولی همراه با احساس آرامش عميقی است كه بدن و ذهن را قادر مي‌سازد به طور طبيعی تعادل خود را باز يابند.

ماساژ تایلندی، که در آن از تکنیک ها و اصول آیورودا استفاده میشود به تدریج تحت تأثیر طب سنتی چینی ساخته شده است. برای قرن ها، ماساژ تایلندی توسط راهبان به عنوان یکی از اجزای پزشکی تایلندی انجام می شد. ماساژ تایلندی بیشتر انرژی زا مانند انجام یوگا است زیرا درمانگر  از دست، زانو، ساق پا، و پا استفاده می کند و یک سری از حرکات یوگا شبیه سازی میکند. بسیاری از مردم می گویند ماساژ تایلندی مانند انجام یوگا است بدون هیچ کار.

ماساژ تایلندی که معمولا بر روی یک حصیر خالی  یا تشک نسبتا نرم و روی زمین انجام می شود. در این ماساژ روغن به کار نمیرود و میتواند با لباس انجام شود. هدف ماساژ تایلندی که ریشه های آن درسنت معنوی است، درمان یک فرد به لحاظ جسمی، احساسی و معنوی است.

سيستم ايمنی بدن را تقويت، سيستم غدد درون ريز را متعادل و سموم بدن را پاكسازی مي‌كند. به علاوه تمرينات كششی مختلفی كه روی مفاصل انجام می‌شود به انعطاف‌پذيری مفاصل كمك بسياری مي‌كند. با گرم كردن عضلات از آسيب‌ها جلوگيری می‌كند.

1-ماساژ تایلندی دارای مزایای زیر است:
شل کردن عضلات
کاهش استرس
بهبود گردش خون
افزایش انرژی
انعطاف پذیری را افزایش می دهد
طیف وسیعی از حرکت را بهبود می بخشد
مراکز ذهن و بدن را تقویت میکند
2-مزایای فیزیولوژیکی ماساژ تایلندی
کمک به سم زدایی از بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن.
افزایش گردش خون، کاهش فشار خون.
استراحت و آرامش عضلانی، افزایش انعطاف پذیری در عضلات.
تنفس بهتر
بهبود تعادل بدن، تصحیح هم ترازی بدن که از جمله مشکلات مزمن مفاصل است.
3-اثرات روانی ماساژ تایلندی
کاهش و از بین بردن استرس و اضطراب است.
کمک به مردم افزایش سطح انرژی درونی خود را.
بالا بردن سطح انرژی و استقامت.
ساخت قدرت داخلی. (و ایجاد اعتماد به نفس طبیعی)

4+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *