ترک سیگار با طب سوزنی

درمیان افراد بزرگسال سیگاری در ایالات متحده آمریکا، حدود 70 درصد آنها میخواهند که سیگار را ترک کنند و در سال میلیونها بار سعی میکنند این کار را انجام دهند.اگر شما سعی به ترک سیگار گرقته باشید میدانید که چقدر میتواند سخت باشد.اعتیاد به نیکوتین خیلی قدرتمند است.تحقیقات نشان داده است اعتیاد به نیکوتین همانند هرویین، کوکایین، و یا الکل است.

تخمین زده شده است که اکثر افراد سیگاری قبل از لگد زدن به عادتشان دو یا سه و یا بیشتر تلاش برای ترک سیگار انجام داده اند.هنگامی که روشهای مرسوم ترک سیگار شکست خوردند افراد سیگاری اغلب به روشهای خارج از جریان اصلی میروند و دنبال طب جایگزین میروند.

طب سوزنی به عنوان یک روش جایگزین برای ترک سیگار است. در واقع، طب سوزنی یک دادگاه درمان اجباری برای معتادان به مواد مخدراست که اغلب ازعدم تمرکز، تحریک پذیری و اضطراب رنج میبرند.

بیش از 50 میلیون نفر در آمریکا سیگار میکشند.حتی در بیشتر نقاط جهان نیز آمار از این هم بیشتر است تا جایی که از هر سه نفر بالای 18 سال یک نفر سیگاری میباشد.

دلایل ترک سیگار بی پایان هستند.سیگار دارای 4000 ماده شیمیایی، از جمله 43 ترکیب شناخته شده سرطان زا و 400 نوع سموم دیگر میباشد.با توجه به اطلاعات سس دی سی هر ساله 443000 نفر از طریق تنباکو به مرگ زودرس دچار میشوند. و با آمفیزم، سرطان ریه، فشار خون بالا، تنگی نفس، سرفه مزمن و افزایش در تعداد دفعات سرما خوردگی و آنفولانزا همراه است.

بسیار از مردم به دلیل هزینه زیاد و یا خستگی از عادت کردن به یک ماده خاص میخواهند سیگار را ترک کنند. همچنین فشار اجتماعی قابل توجهی به دود وجود دارد.

چطور طب سوزنی به ترک سیگار کمک میکند؟

طب سوزنی در ترک سیگار موفق است و تعداد فزاینده ای از سیگاریهای دائمی به سیگاریهای ترک کرده تبدیل شده اند.تمام درمان شما از جمله تعادل انرژی در بدن و بهینه سازی سلامت را با حساب و هدف انجام میدهد.

درمان طب سنتی همچنین در ترس و وحشت و بی قراری و عدم تمرکز کاربرد دارد.همه علائمی که مردم بعد از ترک از آنها شکایت دارند.همچنین در آرامش و سم زدایی بسیار کمک میکند.

در یک مطالعه انجام شده در دانشگاه اسلو، نروژ، طب سوزنی به طور قابل توجهی میل به سیگار تا پنج سال پس از شروع درمان کاهش میدهد.همچنین از افراد مورد مطالعه گزارش داده است که درمان موثر بوده چون بوی سیگار را خیلی بدتر از قبل از درمان حس میکردند.

سوزن های طب سنتی به مانند مو نازک هستند. آنها به طور سطحی برای کمک به ترک سیگار به نقاط مختلف در گوش و بدن قرار داده میشوند.در حین درمان گلوله های کوچکی اغلب بر روی نقاط طب سوزنی روی گوش با نوار گذاشته میشود.هنگامی که ولع سیگار به سراغ شخص می آید به آرامی روی نقاط طب سوزنی فشار داده میشود تا ولع از بین برود و ذهن آرام بگیرد.

طب سوزنی نوشدارو و یا سحر و جادو در درمان اعتیاد از جمله سیگار کشیدن انجام نمیدهد.اما در ترک آسان سیگار و بدون دود باقی ماندن بسیار موثر است. اگر شما آماده برای ترک هستید، به نزدیکترین ارائه کننده طب سوزنی نزدیک به خود تماس بگیرید و یک مشاوره خوب داشته باشید و شروع یک زندگی سلامت و عاری از سیگار را تجربه کنید.

چه نقاطی استفاده میشود؟

هر بیمار با توجه به تشخیص درمان منحصر به فردی خواهد داشت.معمولا ترکیبی از نقاط در بدن و نقاطی در گوش استفاده میشود که اعتقاد بر این است که اینها مسیرهای پر انرژی و ارگانهای اصلی سیگار کشیدن هستند.

نقاطی که معمولا برای ترک سیگار استفاده میشوند عبارتند از:

نقاط گوش:
Shenmen
کلیه
سمپاتیک
ریه بالا و پایین ریه
گرسنگی یا دهان

نقاط بدن:

Tim Mee

LU-7 (Lieque)

LI-5 (Yangxi) یک نقطه خاص برای ترک سیگار

نقطه چهار دروازه (LI-4, LV-3) نقاطی که به گردش انرژی چی در بدن و آرامش سیستم عصبی کمک میکنند.

درمان معمولا از 5 تا 30 دقیقه و هفته ای یک یا دوبار میباشد.

طب سوزنی یک سیستم جامع مراقبت بهداشتی باستانی است که هنوز در سرتاسر چین اجرا میشود.این چتر گسترده در غرب نیز به عنوان طب سنتی چین شناخته میشود که شامل استفاده از گیاهان و دیگر روشهای درمانی میباشد.

TCM و طب سوزنی هدف آن از بین بردن علت ریشه ای مشکل که سرچشمه آن اختلال در سیستم پر انرژی بدن مانند مریدین میباشد.

طرز فکر شرق و غرب

انرژی درمانی مانند طب سوزنی برای تعدادی از مشکلات سلامتی کاملا مفید است.طب سوزنی در چین بعضی مواقع به عنوان داروی بیهوشی در جراحی استفاده میشود.

به نظر باورکردنی نیست اما یک زن جوان بوسیله طب سوزنی بیهوش و سپس تحت عمل قلب باز قرار میگیرد.جراح چینی توضیح میدهد که بیهوشی بوسیله طب سوزنی مزایایی از جمله نداشتن خطر نسبت به بیهوشی عمومی، بازیابی سریعتر و از جمله کاهش هزینه تا یک سوم را دارد.میلیونها آمریکایی از طب سوزنی برای کاهش درد، فشار خون بالا، تهوع و چیزهای دیگر استفاده میکنند.

طب سوزنی یک جایگزین متداول برای اشکال مختلف درمان در غرب میباشد و یکی از قدیمی ترین شیوه های درمان در چین، ژاپن، کره و دیگر کشورهای آسیایی است که هزاران سال است استفاده میشود و این قدرت ماندن خرافات و تصادفی نیست.

در چین امروز برخی بیمارستانها به بیماران خود حق انتخاب طب سوزنی یا طب آلوپاتیک را میدهند.همچنین آنها میتوانند ترکیبی از هر دو را انتخاب کنند.برای مثال فردی که سوء مصرف مواد مخدر را دارد میتواند برای کاهش دوز از ترکیب هر دو استفاده کند.(آموزش ماساژ)

اصول اساسی طب سوزنی

TCM به عنوان یک سیستم منسجم تمام بخش های بدن را میبیند.آنها می آموزند که عدم تعادل بیولوژیکی پیشرو در تمام بیماریها است.14 کانال اصلی انرژی در بدن جریان دارد.انرژی به نام چی در تمام نقاط بدن از جمله اندامهای داخلی و سلولها در داخل کانالها در جریان است.این نیروی حیاتی چی به معنای واقعی ما را زنده نگه میدارد.جریان آزادانه انرژی در نتیجه تعادل سلامتی و جنب و جوش را بهمراه خواهد داشت.

بر اساس TCM، بیماری و درد حاصل انسداد انرژی در امتداد یک یا چند کانالهای انرژی است.هر نقطه طب سوزنی بر روی مریدینها به مانند دروازه ورودی میباشد.وقتی در جایی جریان انرژی کند و یا متوقف میشودپیش زمینه  بیماری و درد را به همراه خواهد داشت.

با قرار دادن یک سوزن نازک در منطقه گرفته شده میتوان آن دروازه را باز کرد و جریان انرژی را دوباره به راه انداخت.با جریان یکنواخت انرژی بدن میتواند خود را بازیابی و در سطح مطلوبی از سلامتی نگه دارد.

بعضی از تحقیقات نشان می دهد که طب سوزنی باعث تحریک سیستم عصبی میشود که انتشار مواد شیمیایی، درد و دیگر فرایندهای بیولوژیکی بدن را تغییر میدهد.در سال 2003 سازمان بهداشت جهانی WHO تجزیه و تحلیل بالینی بر طب سوزنی انجام داده که بر اساس آن

  1. تحریک سیستم های ایمنی بدن توسط سیگنال های الکترو مغناطیسی برای کشتن مواد شیمیایی آزاد.
  2. فعال شدن سیستم طبیعی مواد مخدرکه کمک به القای خواب و کاهش درد میکند.
  3. تحریک هیپوتالاموس و غده هیپوفیز، که زیر و بم سیستم های متعدد بدن هستند.
  4. تغییر در ترشح انتقال دهنده های عصبی که ممکن است تاثیر مثبت در حالت شیمیایی مغز داشته باشد.

 

یکی از رایج ترین استفاده از طب سوزنی در درمان دردهای مزمن میباشد.در مطالعه انجام شده بر روی شرکت کنندگان به این نتیجه رسیدند که تا حدود 50 درصد از درد مزمن آنها بهبود یافته اند.

ماساژ

رایج ترین درمانهایی که بوسیله طب سوزنی انجام میشود

  1. واکنش های جانبی به پرتو درمانی یا شیمی درمانی
  2. کولیک صفراوی
  3. افسردگی (از جمله روان نژندی افسردگی و افسردگی بعد از سکته مغزی)
  4. اسهال خونی
  5. در زخم معده، گاستریت حاد و مزمن
  6. درد های فاشیایی
  7. سردرد
  8. فشارخون بالا
  9. افت فشار خون
  10. کمر درد
  11. کمبود گولبول های سفید خون
  12. زانو درد
  13. تهوع و استفراغ
  14. بیماری صبحگاهی
  15. حالت غیر طبیعی جنین
  16. درد دندان و اختلال در عملکرد گیجگاهی فکی
  17. گردن درد
  18. درد مفاصل شانه
  19. درد پس از عمل
  20. پیچ خوردن و رگ به رگ شدن
  21. آرتریت روماتوئید
  22. سیاتیک
  23. ضربه
1+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *