توصیه هایی قبل از ماساژ درمانی

بسته به نوع ماساژ و محل آن دستورات متفاوت است به عنوان مثال در طب سنتی می‌گویند بهتر است معده پر نباشد .

از طرفی باید قبل از ماساژ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پاکسازی انجام شده باشد در غیر این صورت نتیجه خوبی حاصل نخواهد شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

چراکه در طب سنتی ماساژ باعث دفع مواد زائد می‌شود و با خارج شدن مواد زائد‌‌‌‌ در عضو خلأ ایجاد می‌شود که اگر پاکسازی صورت نگرفته باشد مواد زائد دیگری جایگزین می‌شود و حتی ممکن است عضو مورد نظر به درد شدید‌تری دچار شود.

موارد احتیاط در ماساژ‌درمانی :

در بعضی از موارد ماساژ‌ درمانی نباید انجام شود مثل شکستگی‌ها یا سوختگی‌ها یا زخم‌های باز و حتی مواردی مثل تب بالا یرقان بیماری‌‌های عفونی پوستی کوفتگی‌ها و اصطلاحا رگ به رگ شدن بسیاری از بیماری‌های مزمن آرتریت و همچنین بیماران قلبی.

در بعضی موارد حتما باید پزشک را مطلع کرد مثل بارداری بیماری‌های قلبی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سرطان و…. به طور کلی هر کار درمانی را باید زیر نظر پزشک انجام داد و خود‌ سرانه از انجام هر کار درمانی توسط افراد ناآگاه و غیرمتخصص جلوگیری کرد.

در بسیاری از موارد مشاهده شده که در اثر یک سانحه دست یا پای فردی دچار آسیب‌ دیدگی شده و با مراجعه به فرد غیر‌متخصص که تحت عناوین شکسته‌بند یا جا انداز و از این قبیل اسم‌ها فعالیت می‌کنند‌‌‌‌‌.

عضو آسیب‌دیده دچار نقص عضو شده است یعنی با فشارهای کششی غیر‌اصولی باعث شکستگی یا جراحت بیشتر عضو شده‌اند لذا توصیه بنده به مردم این است که هیچ‌گاه خود را به دست افراد ناآگاه و غیرمتخصص نسپارند.

توصیه هایی قبل از ماساژ درمانی

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *