تکنیک ها و فواید ماساژ تایلندی

تکنیک ها و فواید ماساژ تایلندی

ساختار اسکلتی را تنظیم می کند انعطاف پذیری بدن را افزایش می دهد تنش های ماهیچه ای و مفصلی را تسکین و یا کاهش می دهد، اندام ها و ارگان های داخلی بدن را تحریک می کند سیستم انرژی بدن را میزان و در حد تعادل در می آورد.


تکنیک های ماساژ تایلندی :

با انجام فشار ملایم به وسیله دست ها و پاها با تنوع گسترده ای از حرکات و جنبش های کششی و کنش پذیر با انجام این دو تکنیک در ماساژ تایلندی این ماساژ بایستی در محیطی آرام و مراقبه ای انجام پذیرد.

و باعث ایجاد فضا در ساختار اسکلتی و ماهیچه ای بدن می شود در نتیجه بدن شروع به باز شدن و انعطاف پذیری می کند و حرکات و جنبش های بدن آسان می گردد.

در حالیکه ذهن به آرامی به هوشیاری برمی گردد تنش و مواد سمی از مفاصل و ماهیچه ها و بافت های رابط آزاد می گردد.

ماساژ تایلندی به یوگا برای افراد تنبل تشبیه شده است که در آن تمام عضلات بدن کشیده می شوند و مفاصل نیز باز و بسته می شوند و در آن کلیه ماهیچه ها رگ ها اعصاب و روان و همچنین پوست بدن حالت آرامشی پیداکرده و قوای جسمانی افزوده می گردد.
ماساژ تایلندی تلفیقی از روانشناسی مذهب و هنر است که یک ماساژور حرفه ای با به کارگیری آن نیرو و انرژی مثبت خود را به ماساژ گیرنده منتقل می کند و آن فرد پس از اتمام ماساژ، احساس خوشایندی از آرامش نشاط شادابی و شادمانی را تجربه خواهد کرد.

بر اساس تئوری ماساژ تایلندی خطوط دهگانه و نامحسوس انرژی قلب این ماساژ است.

این خطوط نامرئی که حدود دو انگشت با سطح پوست فاصله دارند در تمام نقاط بدن پراکنده بوده و تندرستی و سلامتی انسان متکی بر تعادل این خطوط است.

مادامی که به هر دلیلی تعادل این انرژی ها به هم بخورد هماهنگی ارگانیک بدن دچار اختلال شده و در نتیجه درد و بیماری به وجود می آید.

تکنیک های ماساژ سنتی تایلندی باعث می شود تا انرژی حبس شده در این کانال ها شناسایی و آزاد گردد و در نتیجه تعادل و بهبودی حاصل می شود.
در ماساژ تایلندی بر خلاف ماساژ غربی که با ضربه های پی در پی روی بدن بدون پوشش انجام می شود ماساژور ماساژ تایلندی از روی لباس فشارهای ملایم و کشش های ماهیچه های را به صورت آرام و ریتمیک اعمال می نماید.

 

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *