طب سوزنی و درمان بیخوابی ، خستگی و افسردگی

 

طب سوزنی برای سندروم خستگی مزمن

سندروم خستگی مزمن در دنیای مدرن امروز بسیار شایع می باشد. در تحقیقی که اخیرا انجام گردیده نشان داده شده است که افرادی که به مدت چهار سال دچار سندروم خستگی مزمن بوده اند علایم ضعف حافظه، گلودرد، تورم غدد لنفاوی، دردهای عضلانی، دردهای مفصلی، سردرد و خستگی را تجربه نموده اند.

 

عقیده پزشکان بر این است که این سندروم بر اثر ویروسی که سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار می دهد ایجاد می گردد. در طب مدرن، هیچ درمان موثر شناخته شده ای برای این بیماری وجود ندارد. در تحقیقی که بر روی تعدادی از بیماران مبتلا به سندروم خستگی مزمن که تحت درمان با طب سوزنی قرار داشتند صورت گرفته، مشخص شد که بیش از پنجاه درصد آنها بهبود قابل توجهی پیدا کرده اند (مخصوصا در مورد ضعف حافظه و افسردگی آنها اثرات مطلوبی دیده شد).

 

طب سوزنی برای بی خوابی
وقوع بی خوابی در دنیای امروزی بسیار بالا می باشد و در بعضی از تحقیقات نشان داده شده است که تا چهل درصد افراد در بعضی مواقع در زندگی شان دچار بی خوابی می شوند. بعضی از افراد حدود سه تا چهار ساعت طول می کشد تا به خواب بروند و بعضی دیگر در نیمه های شب بیدار شده و دیگر نمی توانند به خواب بروند. داروهایی که برای بی خوابی به افراد تجویز می شوند اعتیادآور بوده و درمان جدید با ملاتونین نیز هنوز در دراز مدت نتیجه قابل قبولی نداده است. در سال ۱۹۷۷ پزشکان آمریکایی در تحقیقی که بر روی اثر طب سوزنی در درمان بی خوابی صورت گرفت مشاهده نمودند که تقریبا تمام بیمارانی که در این بررسی شرکت نموده اند تا حدودی بهبود یافته اند. همچنین در تحقیق دیگری که در سال ۱۹۸۲ در آلمان انجام گرفت، اثر قابل توجه طب سوزنی بر مشکل بی خوابی مورد تایید قرار گرفت.

طب سوزنی,مزیت های طب سوزنی,طب سوزنی برای بی خوابی

طب سوزنی در افسردگی
در تحقیقی که در سال ۱۹۹۸ در آمریکا توسط موسسه ملی سلامت انجام شد مشخص گردید که در طی یک دوره درمان طب سوزنی بر روی گروهی از بیماران مبتلا به افسردگی، ۴۳ درصد علایم بیماران بهبود یافته است. از آن زمان به بعد، تحقیقات زیادی بر روی اثر طب سوزنی بر روی افسردگی انجام شده است که تمامی آنها اثرات مثبت طب سوزنی را بر روی افسردگی تایید نموده است. بسیاری از افرادی که برای مشکلات دیگری مثل کمردرد یا خستگی مزمن به کلینیکهای طب سوزنی مراجعه می کنند این نکته را یادآور می شوند که بعد از درمان طب سوزنی، آنها احساس بهتری از نظر روحی داشته اند. امروزه مشخص شده است که طب سوزنی باعث آزاد شدن اندورفین در مغز می شود که یک ماده طبیعی بدن است که بر روی روحیه فرد می تواند موثر واقع شود.

طب سوزنی,مزیت های طب سوزنی,طب سوزنی برای بی خوابی

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *