فواید ماساژ صورت و ارزش آن

ماساژ صورت و بدن در تمام فرهنگ‌‌ها و جوامع از قدیم‌‌الایام شایع بوده است. و حتی در برخی تمدن‌های قدیمی مراکز خاصی برای این کار وجود داشته است. مثلاً یکی از قدیمی‌‌ترین نوشته‌ها راجع به ماساژ درمانی در کشور چین به دست آمده که مربوط به سه قرن پیش از میلاد است. علاوه بر این در کشورهای یونان، ایران، ژاپن و هند نیز این روش قدمت زیادی دارد. همراه آموزشگاه ماساژ آسپیان باشید تا در مورد فواید ماساژ صورت اطلاعات مفیدی را در اختیار شما مخاطبان قرار دهیم.

فواید ماساژ صورت

بیشتر افراد به ماساژ صورت علاقه‌‌مند هستند. این حالت به ویژه در اروپا بسیار شایع است، ولی در کشورهای شرقی، ماساژ صورت عموماً بخشی از ماساژ بدن بوده و یک روش درمانی محسوب می‌‌شود. این ‌روزها بسیاری از آرایشگاه‌‌ها و استخرهای زنانه، خدمات ماساژ صورت را انجام می‌‌دهند و ادعا می‌‌کنند که این ماساژها در سلامت و زیبایی پوست صورت نقش دارند.

 

 فواید ماساژ صورت

 ماساژ صورت گردش خون را به بافت صورت شما افزایش می‌دهد. و در نتیجه پوست روشن‌تر و جوان‌تر می‌شود. همچنین ماساژهای صورت می‌تواند به لیفت و استحکام پوست کمک کند و ظاهر پف و چروک را کاهش می‌دهد. علاوه بر این یک ماساژ خوب صورت باعث کاهش استرس می‌شود و احساس آرامش را به شما هدیه می‌دهد.

در ادامه به 10 مورد از فواید ماساژ صورت به تفصیل اشاره می‌نماییم. ولیکن در نظر داشته باشید که اگر خواهان یک ماساژ اصولی و مؤثر هستید که بتواند مزایای ذیل را برای شما به همراه داشته باشد، بهتر است این کار توسط افراد ماهر و مجرب انجام شود. این افراد باید آموزش‌های لازم را در این زمینه دیده باشند. این دوره‌های آموزش ماساژ جهت اطلاع از وضعیت آناتومی عضلات و اسکلت‌بندی صورت و چگونگی توزیع عروق خونی و لنفی و اعصاب ناحیه بوده و در بعضی از کشورها گذراندن این دوره جهت کسب مدرک رسمی اجباری است.

 

1. ماساژ صورت به شما آرامش می‌دهد

تقریباً همه ما هر روزه با استرس، اضطراب یا تنش روبرو هستیم. در نتیجه عضلات صورت ما تنش پیدا می‌کند و می‌تواند منجر به درد شود. صورت شما دارای چندین نقاط فشاری هست. با تحریک این نقاط فشار در ماساژ صورت، می‌توانید تنش و استرس عضلانی را تسکین دهید.

 

2. به بهبود سردرد کمک می‌کند.

یکی از عوارض جانبی استرس و زندگی روزمره سردرد می‌باشد. چه سردرد تنشی و یا میگرنی را تجربه کنید، ماساژ صورت می‌تواند کمک کننده باشد. هنگامی که دچار سردرد هستید، می‌توانید با فشار ملایم بر روی نقاط مختلف فشار، ماساژ صورت کوتاه اما مؤثر را انجام دهید. همان‌گونه که استرس را تسکین می‌دهد، علائم استرس از جمله سردرد را نیز تسکین می‌دهد. ماساژ منظم صورت می‌تواند به کاهش تعداد سردردهای شما کمک کند.

 

3. باعث گردش جریان خون می‌شود.

در دنیای امروز، عوامل بیرونی مانند آلودگی هوا، استعمال سیگار و مسافرت هوایی می‌تواند بر پوست ما تأثیر بگذارد. نه تنها این عوامل، بلکه کمبود خواب و استفاده بیش از حد از آرایش می‌تواند منافذ پوست شما را مسدود کرده و گردش خون را در پوست شما کاهش دهد. در نتیجه پوست شما شروع به ظاهر پفی و کم‌رنگ شدن می‌کند. با وجود ماساژ صورت، می‌توانید غدد لنفاوی را که دقیقاً زیر سطح قرار دارد تحریک کنید، که می‌تواند مایعات را بیرون بریزد و جریان خون و اکسیژن‌رسانی به خون را افزایش دهد.

 

4. یک شگفتی ضد آکنه است.

بیایید با این حقیقت روبرو شویم. همه ما این حالت را تجربه کرده‌ایم. صبح از خواب بیدار می‌شویم و فقط در آئینه نگاه می‌کنیم تا دریابیم که یک جسم تازه ساخته شده روی صورتمان ظاهر شده است یا نه. برای کمک به مقابله با آکنه و سایر مشکلات پوستی، سعی کنید ماساژ صورت را به خود اختصاص دهید. همان‌طور که اخیراً اشاره کردیم، ماساژ صورت می‌تواند به افزایش گردش خون شما کمک کند که برای روند بهبود طبیعی مفید است. با بهبود جریان خون در پوست صورت، می‌توانید به خلاص شدن از شر سموم ایجاد کننده آکنه‌ها نیز کمک کنید.

 

5. ماساژ صورت یک لیفت طبیعی است.

امروزه سیاری از افراد در تلاشند راهی برای دور زدن پیر شدن همانند تزریقات و روش‌های زیبایی بیابند. اگر می‌خواهید از این امر جلوگیری کنید ولیکن هنوز نگاه جوانی خود را حفظ کنید، ماساژ صورت را امتحان کنید. همان‌طور که پوست خود را ماساژ داده و تحریک می‌کنید، تولید کلاژن را نیز تحریک می‌کنید. کلاژن یک پروتئین طبیعی است که خاصیت ارتجاعی پوست شما را حفظ می‌کند و باعث کاهش چین و چروک می‌شود. با تحریک رشد کلاژن و جلوگیری از خرابی آن، ماساژ صورت می‌تواند بر پوست شما در جوان‌تر ظاهر شدن کمک کند.

 

6. تراکم خطوط را به تعویق می‌اندازد.

اگر بینی پر آلودگی یا مشکلات مکرر سینوسی را تجربه می‌کنید، ماساژ صورت مختص شماست. با مالش صورت به آرامی همراه با لوسیون و یا روغن‌های معطر، گرمای حاصل از دست و حرکت پوست می‌توانید به تجزیه شکاف مخاط و تحریک زهکشی طبیعی کمک کنید.

 

7. یک ناحیه عاری از سم ایجاد می‌کند.

همان‌طور که قبلاً نیز اشاره کردیم، محیط و مقدار زیادی محصولات زیبایی می‌توانند باعث سموم در پوست شما شوند. این اغلب می‌تواند منجر به چین و چروک زودرس، قرمزی، پف و سایر موارد شود. با ماساژ دادن به طور منظم عضلات صورت، می‌توانید سیستم لنفاوی خود را فعال کنید. که برای از بین بردن سموم در بدن استفاده می‌شود. در نتیجه این به نفع پوست صورت و سلامت کلی شما خواهد بود.

 

8. ماساژ صورت خطوط چین و چروک را متوقف می‌کند.

بسیاری از ما سعی می‌کنیم علامت‌های پیری را به تعویق بیندازیم یا معکوس کنیم. چین و چروک از سفت شدن مکرر عضلات صورت تشکیل می‌شود که اغلب به عنوان یک واکنش طبیعی در برابر استرس ایجاد می‌شود. ما قبلاً ذکر کردیم که چگونه ماساژ صورت می‌تواند به کاهش تأثیر استرس کمک کند. و انجام طولانی مدت آن برابر با کاهش چین و چروک است. با ماساژ صورت و شل کردن عضلات تنگ، می‌توانید خطوط و چین و چروک‌‌هایی که تشکیل می‌شود به حداقل برسانید. هنگامی که ماساژ صورت را با مرطوب کننده‌ها ترکیب می‌کنید، می‌توانید شانس خود را برای حفظ جوانی و صورتی بدون چین و چروک افزایش دهید.

 

9. یک سرم برای داشتن پوستی صاف است.

قبلاً اشاره کردیم که کلاژن چگونه به سفتی پوست شما کمک می‌کند. اما بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می‌تواند کارهای بیشتری انجام دهد. با حفظ خاصیت ارتجاعی پوست، می‌توانید از پوست خود در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت کنید. نه تنها این، بلکه داشتن پوستی الاستیک بیشتر به معنای آن است که می‌توانید جلوی ایجاد لکه‌های پوستی و ایجاد چین و چروک خود را بگیرید. بنابراین می‌توانید ظاهری جوان، درخشان و صاف داشته باشید.

 

10. سیاهی زیر چشم را از بین می‌برد.

این احتمال وجود دارد که هر کسی، در مقطعی از زندگی، کیسه‌های ثابت یا دایره‌های تیره زیر چشم را تجربه کند. این که آیا در اثر سن، کمبود خواب، استرس یا سایر عوامل ایجاد می‌شود. داشتن کیسه‌های زیر چشم می‌تواند باعث شود تا از نظر ظاهری خود آگاهی بیشتری داشته باشیم. این دایره‌های تاریک اغلب به دلیل احتباس آب در پوست اطراف چشم ایجاد می‌شود. با انجام ماساژ منظم صورت، می‌توانید به تولید مایعات اضافی در آن ناحیه کمک کرده و از حلقه‌های تیره خود خلاص شوید.

 

سخن آخر

امروزه استفاده از متدها و تکنیک‌های ماساژ برای حفظ جوانی و شادابی پوست در کشورهای مختلف و توسط متخصصان و کارشناسان پوست و مو اثبات شده است. این شیوه شاید کم‌خطرترین و کم‌هزینه‌ترین روش برای حفظ جوانی و نشاط در خانم‌های جوان محسوب ‌شود که امروزه با افزایش فواید ماساژ صورت در میان خانم‌های میانسال نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است، زیرا اجرای آن دردسرهای دیگر تکنیک‌ها و شیوه‌های مبارزه با چین و چروک پوست را ندارد، عوارض داروهای شیمیایی و انواع کرم‌ها و لوسیون‌ها را به افراد تحمیل نمی‌کند و از طرفی خرج چندانی ندارد، زیرا فرد می‌تواند با آموزش ماساژ صورت به اعضای خانواده خود ماساژ ارائه دهد و این ماساژ را نیز از یکی از اعضای خانواده خود دریافت کند.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *