ماساژ درمانی برای درد گردن

ماساژ درمانی برای درد گردن

 

درد گردن یکی از شایع‌ترین دردهای مفاصل است در حقیقت در 40 تا 70 درصد موارد درد گردن جدی برای مدت طولانی فرد را آزار می‌دهد.

به همین خاطر شما نباید اجازه دهید درد گردن برای شما به یک مشکل جدی و مداوم تبدیل شود.

برای این کار می‌توان از روش‌های ماساژ درمانی منظم برای کمک به مدیریت درد به خصوص اگر این درد در نتیجه وارد شدن آسیب به گردن ایجاد شده است استفاده کرد.

درد دیسک گردن اغلب با درد کمر همراه است و علائم این دو مشکل نیز مشابه می‌باشند. علائم درد گردن می‌تواند شامل اسپاسم خشکی ناراحتی عضلات ایجاد محدودیت حرکتی در مفاصل و نیز سر درد باشد.

درد گردن می‌تواند به صورت ناگهانی و حاد یا به صورت مداوم و مزمن وجود داشته باشد.

به هر حال یک آسیب اتفاقی می‌تواند باعث ایجاد درد مزمن در ناحیه گردن و از بین رفتن دامنه حرکت آن در صورت عدم درمان صحیح شود.

ماساژ درمانی یک روش غیر تهاجمی است که می‌تواند به عنوان جایگزین دارو برای درمان درد گردن مورد استفاده قرار گیرد.

ماساژ یک روش درمان دستی است که در آن عضلات و سایر بافت‌های نرم برای کاهش گرفتگی عضلات و نیز کاهش فشار وارد شده مالش داده می‌شود.

هر چند ماساژ کل بدن فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد، این روش درمانی به طور خاص برای مشکلات عضلانی اسکلتی گردش خون و بهبود سیستم‌های لنفاوی و عصبی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ترکیبی از تکنیک‌ها که توسط مفیزیوتراپ برای ماساژ درمانی استفاده می‌شود می‌تواند به کاهش درد و ریکاوری بیمار کمک موثر کند.

انواع مختلف ماساژ که می‌توان از آن‌ها برای کاهش درد گردن استفاده کرد شامل ماساژ سوئدی ماساژ عمیق عضلات درمان نقطه محرک و ماساژ شیاتسو است.

طول دوره بهبودی گردن درد بستگی به شدت آسیب وارد شده و نیز سن سطح سلامت و سابقه آسیب‌های قبلی وارد شده به گردن فرد دارد.

در این حالت ممکن است به چند جلسه ماساژ درمانی قبل از بهبود وضعیت بیمار نیاز باشد.

متخصص فیزیوتراپی می‌تواند به شما درباره تعداد جلسات ماساژ که بهترین شرایط درمانی را برای شما ایجاد کند توضیح دهد.

ماساژ درمانی به شما آموزش می‌دهد که چگونه ماساژ دادن گردن توسط خود شما می‌تواند به کاهش سفتی عضلات و افزایش دامنه حرکت آن‌ها کمک کند.

تاثیرات ناشی از ماساژ درمانی در زمانی که این فعالیت هر روز چند بار تکرار شود، ماندگاری بلند مدت تر دارد.

توجه داشته باشید که نباید از ماساژ عمیق عضلات در نواحی دردناک متورم بدن استفاده شود زیرا انجام این کار می‌تواند باعث وارد شدن آسیب به ناحیه مورد نظر شود.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *