ماساژ درمانی و دیسک کمر

امروزه ماساژ درمانی به لحاظ نقش مهمی که در سلامت انسان ها دارد، در کشورهای مختلف دنیا پذیرفته شده وبه لحاظ توسعه و ارتقا سلامت و تاثیر آن برای آرام بخشی عمیق، همراه با سادگی و ایمن بودن آن از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

ماساژدرمانی یک روش موثر برای درمان بسیاری از بیماری ها و تسکین دردهاست.ماساژ درمانی دیسک کمر نیز تاثیر زیادی روی درمان دیسک کمر دارد

ماساژ درمانی یک روش جالب، پویا و در عین حال ساده است که می تواند به سلامت پایدار و شادابی شما بینجامد. با استفاده از این روش، قادر خواهید بود علت بروز بیماری و درد را در هر قسمت از بدن برطرف کنید.

تنش و اضطراب، انرژی بدن را کاهش می دهد. هنگامیکه بدن شما از توان جسمی و ذهنی کامل برخوردار نباشد، نیاز به تمرین های ماساژ درمانی خواهيد داشت تا به ارگانیسم بدن خود نیروی تازه ای ببخشید. ماساژ یک عمل بهداشتی، آرام بخش و تضمین کننده سلامتی جسمی و روانی است. اثر ماساژ، فیزیکی، روانی و هم شفا بخش است.

ماساژ، گره های چربی حبس شده در اندام های بدن را باز نموده و جریان آزاد مایعات را در نسج میسر می سازد. مواد زائد را از سیستم بدن خارج می نماید. ماساژ باید در حال استراحت و به دور از فشار روانی و بدون عجله صورت پذیرد، چون در حال فشار روانی کانال های خروج مواد زائد و سمی منقبض شده و بسته می شوند ولی در حال استراحت کانال های فوق آزاد هستند و لذا مواد زائد و سمی به راحتی دفع می شوند.

مدت ماساژ برای اندام های مختلف 10 الی 20 دقیقه کافی است که باید هر روز یا یک روز در میان انجام شود. شرط نتیجه این است مثل هر متد درمانی دیگر به طور منظم انجام پذیرد. هر موقع روز برای ماساژ مناسب است ولی بهترین موقع حداقل 2 ساعت پس از غذا خوردن است.

ماساژ ملایم برای ماساژ درمانی دیسک کمر

ماساژ انواع مختلفی دارد.بطور خلاصه ماساژ ملایم در کاهش درد و اسپاسم عضلانی کمر توصیه می شود. ماساژ شدیدتر در موارد حاد نباید انجام شود .در ماساژ درمانی دیسک کمر ماساژ باید ملایم باشد. ماساژ کمر و ستون فقرات در آرتروز شدید ممکن است باعث بدتر شدن بیماری شود. استفاده از دستگاه میگان برای ماساژ در موارد لیزخوردگی مهره و درگیری فاست ممنوع است. استفاده از دستگاه ماساژ دهنده توصیه نمی  شود بخصوص در موارد حاد نباید استفاده شود و نباید بر روی زواید استخوانی تماس یابد.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *