ماساژ سوئدی چیست؟

ماساژ سوئدی چیست؟

ماساژ سوئدی بر اساس آناتومی و فیزیولوژی ابداع شد. مبدع آن  یک فیزیولوژیست سوئدی، با نام “پزشکی ژیمناستیک” بود. پزشکی ژیمناستیک شامل حرکات انجام شده توسط درمانگر بود. در دانشگاه استکهلم به ثبت رسید.
این ماساژ به عنوان “جنبش سوئدی درمان” در اروپا  شناخته شد. در سال ۱۸۵۸ به ایالات متحده آمد. امروز این ماساژ را به عنوان ماساژ سوئدی میشناسند. پایه و اساس انواع دیگر ماساژ غربی میباشد. از جمله ماساژ ورزشی، ماساژ بافت عمیق و ماساژ آروماتراپی. روش مدرن ازماساژ سوئدی ازطریق مطالعه بر روی فیزیولوژی، ژیمناستیک میباشد. با اقتباس ازتکنیکهای ماساژ چین، مصر، یونان و روم ساخته شده است.

تکنیک های ماساژ سوئدی

ماساژ شامل مالش طولانی و با فشار، مالیدن، اصطکاک، ضربه زدن، و تکان دادن با دست است. ماساژسوئدی فراتر از آرامش میرود. ماساژ سوئدی فوق العاده مفید است. برای افزایش سطح اکسیژن در خون، کاهش سموم عضلات، بهبود گردش خون،انعطاف پذیری بدن وکاهش تنش. مطالعه انجام شده توسط مرکز ملی طب مکمل و جایگزین، که درنیویورک تایمزبه چاپ رسید. نشان داد که افرادی که ۴۵ دقیقه ماساژ دریافت میکنند. این ماساژ کاهش قابل توجهی درسطح هورمون استرس، کورتیزول دارد. همچنین تولید آرژینین میتواند منجر به افزایش کورتیزول شود.
در افزایش تعداد لنفوسیتها، که سلولهای سفید خون هستند و بخشی ازسیستم ایمنی بدن میباشند، کمک کند.
این ماساژ با استفاده ازپنج حرکات پایه برای افزایش گردش خون انجام میشود. درمانگر با استفاده از فشار محکم اما ملایم، با کمک روغن که اصطکاک را کاهش می دهد. برای فشرده سازی و شل شدن عضلات، و درجهت جریان خون حرکات خود را انجام میدهد.

شهرت ماساژ

شهرت ماساژ به عنوان یک ابزار درمانی یا شفابخش، بخاطر خاصیت آرامش بخشی آن نبوده است. این معامله دو سر سود است. برای مثال، مراکز تخصصی ماساژ کار خود را با چندین موسسه آغاز کردند. تنها در طی چند سال این عدد به 1000 مرکز در جهان رسید. امروزه طرفداران ماساژ سوئدی برای اثبات فواید این ماساژ برای آن قسم می خورند.

فواید ماساژ سوئدی

در چند دهه گذشته، مطالعات متنوعی این ماساژ را به تعداد زیادی فایده ربط داده اند. فوایدی همچون کاهش درد های زانو، کاهش فشار خون، بهبود عملکرد سیستم ایمنی، کاهش سردرد، کمک به بهبود وضعیت فیزیکی عضلات و از بین بردن نشانه های ابتلا به سندروم کارپال. (بیماری مربوط به مچ دست که باعث بی حسی در انگشتان و دست ها و درد شدید در ناحیه مچ می شود).

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *