ماساژ ماهی یا doctor Fish

همه افراد در هر شغل و حرفه ای، به دنبال راهی برای افزایش درآمد خود هستند. بدین منظور برخی ابتکارهای نو می‌توانند کمک شایانی در رونق کسب و کار داشته باشند. نکته مهمی که باید در این زمینه به آن توجه داشت، وجود ارتباط منطقی بین میزان هزینه کرد و سرمایه‌گذاری با سطح درآمدزایی است. به‌ طوری‌که در مدت زمانی کوتاه ضمن بازگشت سرمایه، سوددهی تحقق یابد.

دکتر فیش یا ماساژ ماهی (فیش اسپا)، راهکاری مناسب برای ارتقاء درآمدزایی، جلب مشتری بیشتر و کمک به تبلیغات سالن‌های زیبایی، مراکز ماساژ و مجتمع های تفریحی ورزشی، خانه‌های سالمندان، مراکز توریستی و… می باشد. این ابتکار، با جذابیتی منحصربه فرد و نیاز اندک به سرمایه گذاری، قابلیت تحولی عظیم در سطح کیفی مراکز فوق الذکر را دارد. در ایران، به علت نوین بودن فیش اسپا، قابلیت پیشرفت و سرمایه گذاری بالایی دارد.

پاکسازی بافت های مرده با دکتر فیش

امروزه در بسیاری از سالن‌های ماساژ (اسپا) در کشورهای آسیای شرقی از ماهی “گاراروفا” یا همان دکتر فیش برای پاکسازی پوست، درمان خشونت و خشکی پوست و همین طور از بین رفتن کک و مک استفاده می‌کنند. این شیوه که در بسیاری از مراکز درمانی مالزی، ژاپن، کره و تایلند مرسوم است به اعتقاد برخی محققین شیوه‌های طبیعی برای برطرف کردن خشکی و زبری پوست بسیار مفیدتر از شیوه‌های مرسوم کنونی با مواد آرایشی و بهداشتی شیمیایی است. زیرا علاوه بر بی‌خطر بودن شیوه طبیعی، سبب لذت در فرد و تنش‌زدایی به دلیل حضور موجود زنده می‌گردد. در این شیوه بلافاصله پس از آنکه عضوی از فرد مانند دست یا پای او درون آب قرار می‌گیرد ماهی های گاراروفا سراغش می‌آیند و به سمت بافت ها و پوست های مرده سطح پوست می‌روند.

این ماهی ها که از پوست های مرده تغذیه می کنند در مدت زمانی کمتر از ۳ ماه می تواند به پاکسازی پوست و از بین بردن خشونت های پوستی به ویژه در ناحیه آرنج و پاشنه پا به افراد کمک کنند. درمانگران شیوه های طبیعی توصیه می کنند که اثرگذاری این ماهی‌ها در شرایطی اتفاق می افتد که فرد در هفته ۳ جلسه ۲۰ دقیقه ای از این ماهی ها برای درمان استفاده کند.

به جای درد قلقلک سراغ‌تان می‌آید

شاید برای بسیاری از مردم دشوار باشد که لبه یک حوضچه بنشینند و با خیال راحت پاهای شان را درون یک حوضچه پر از ماهی‌های گاراروفا بگذارند یا دل را به دریا بزنند و در استخری که مملو از این ماهی های درمانگر است قرار بگیرند تا ماهی ها به پوست شان به عنوان یک منبع بزرگ تغذیه نگاه کنند و همگی باهم به سوی پوست حرکت کنند. بیشتر مردم تصور می کنند که این شیوه، یک شیوه دردناک است. در حالی که ماهی گاراروفا بعد از نزدیک شدن به بیمار به آرامی به نوازش پوست می پردازد و در این حالت اولین احساسی که سراغ اغلب افرادی که این شیوه را تجربه کرده اند، آمده احساس قلقلک بوده است.

آنها این موقعیت را این گونه توصیف می کنند که وقتی ماهی ها مشغول خوردن پوست و بافت مرده بدن می شوند در ۱۰ دقیقه اول احساس قلقلک به آدم دست می دهد و نشاطی بی پایان سرتاپای فرد را فرا می‌گیرد و بعد از مدتی با تمرکز ماهی‌ها برای خوردن غذا این حس قلقلک به شکل دیگری تبدیل می‌شود و فرد احساس می‌کند که روی سطحی قرار گرفته که مانند گوشی تلفن همراه که روی ویبره باشد، حس ویبره بهشان دست می‌دهد که این حس نیز در نوع خودش جذاب و هیجان انگیز است. ضمن آنکه در این شیوه درمانی، ماهی ها اصلا علاقه‌ای به بافت‌های سالم بدن ندارند و تنها سراغ سلول‌های مرده می‌روند. هنگام جدا کردن این سلول‌ها از سطح پوست بدن کاربر هیچ سوزشی احساس نمی‌کند.

1+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *