ماساژ یا طب سوزنی

ماساژ یا طب سوزنی 

 ماساژ  طب سوزنی

متخصصین ماساژ یا طب سوزنی بر این عقیده هستند که ماساژ یا طب سوزنی برای سلامتی افراد نیاز می باشد اما توضیحاتی راجب ماساژ یا طب سوزنی در زیر داده شده است.

طب سوزنی

طب سوزنی

منشا طب سوزنی ٬ کشور چین بوده و از هزاران سال پیش طب سوزنی در این کشور انجام می شده است . گر چه در طب سوزنی شواهدی نیز وجود دارد که صدها سال پیش در اروپا استفاده شده است، اما در نیمه دوم قرن بیستم بود که طب سوزنی به سرعت در اروپای غربی، ایالات متحده و کانادا این علم شروع به گسترش کرد . طب سوزنی شامل قرار دادن سوزن های بسیار نازک در نقاط خاصی از بدن بیمار می باشد .( سوزن به عمق های مختلف قرار داده می شود ) .هرچند چگونگی عملکرد طب سوزنی را بدرستی نمی دانیم با این حال، میدانیم که دارای برخی از مزایای درمانی ازجمله تسکین درد و کاهش تهوع ناشی از شیمی درمانی میباشد.

 

ماساژ

ماساژ

ماساژ نوعی درمان با دست محسوب می‌شود که در آن ماساژدهنده با دستکاری کردن عضلات و سایر بافتهای نرمِ بدن به افزایش سطح سلامتی و آرامش بدن کمک می‌کند. انواع ماساژ بسته به نوع تکنیکهای ماساژدهی بسیار متنوع بوده، و از ضربات نرم شروع شده و به فنون دیگر همچون فشار نرم یا سخت (عمیق) به عضلات و سایر بافتهای بدن ادامه می‌یابد. از ماساژ می‌توان به عنوان هنری برای درمان یاد کرد که از زمانهای کهن و همواره در سراسر دنیا و در هر فرهنگی جاری بوده است. ماساژ نقش مؤثری در کاهش تنش عضلانی، استرس، درد و همچنین افزایش سطح آرامش درونی انسان دارد. علاوه بر اینها نقش اصلی ماساژ را می‌توان تاثیر کلی بر فعالیتهای عضلانی-اسکلتی، جریان خون، لنف و سیستم عصبی نامید. ماساژ از کجا و کی شروع شد؟ برخی معتقدند که استفاده از ماساژ به‌منظور درمان به ۴۰۰۰ سال قبل در چین برمی‌گردد و از همان زمان تا امروز بخش مهمی از طب سنتی چین محسوب می‌شود. اما به عنوان مثال در امریکا در ابتدا یکی از انواع جدید ماساژ به نام ماساژ سوئدی آن هم در دهة ۱۸۵۰ وارد این سرزمین شد. در اواخر قرن ۱۹ تعداد زیادی از پزشکان امریکا رو به تکنیکهای این نوع ماساژ آورده و از همان زمان اولین کلینیک‌های ماساژتراپی درهای خود را به روی عموم باز کردند. در اوایل قرن ۲۰، رشد تکنولوژی و تولید دارو تاثیر بدی بر رویکرد پزشکان به استفاده از ماساژ در درمان گذاشت. و این مسأله تا چند دهه به سکوت ماساژ گذشت و تنها تعداد کمی از پزشکان همچنان به درمان با این روش سنتی ادامه می‌دادند. در دهه ۱۹۷۰ هم مردم و هم متخصصان درمان به سراغ استفاده از طب جایگزین رفته و درمان به روش اصلاح ذهن و همچنین ماساژتراپی مجدداً مورد توجه ویژه قرار گرفت. به‌طوری که در امریکا امروز بیش از ۱۲۵ هزار ماساژتراپیست مشغول به درمان با استفاده از ماساژ بوده و این تعداد هر روز و با سرعت رو به افزایش است تا بتوان به تقاضای بیش از ۸۰ میلیون نفر متقاضی درمان به این روش را پاسخگو بود.

ماساژ

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *