ماساژ چیست؟

ماساژ چیست: لمس یکی از نیازهای اساسی انسانیست. اما اغلب نادیده گرفته می‌شود. احساس لمس از طریق پوست به سراسر بدن منتقل می‌شود. که به سلامت جسمی و عاطفی کمک می‌کند. یک نوزاد هنگامی که متولد می‌شود، مشتاق لمس می­‌باشد. این یک میل غریزی است. که راهی برای برقراری ارتباط و اعتماد می‌باشد. در بزرگسالی نیز، میل و توانایی برقراری ارتباط از طریق لمس از بین نمی‌رود. هنوز هم بخش مهمی از ارتباط و التیام یکدیگر است. ماساژ می‌تواند پاسخ‌های احساسی را فراخواند. مانند فراخوانی اشک‌های شادی و احساس آرامش. لمس قدرت بیدارسازی و تحریک احساسات ذخیره شده در بدن را دارد.

 

نقش ماساژ در داشتن زندگی سالم

اخیراً تغییرات بزرگی در دیدگاه‌های افراد به وجود آمده است. ماساژ به عنوان یک فعالیت لوکس در نظر گرفته می‌شد. اکنون ماساژ به عنوان بخشی از سبک زندگی سالم و یک عمل مهم در بهبود و مراقبت از خود مورد پذیرش قرار گرفته است. در حال حاضر ماسورها فرصت‌های شغلی زیادی دارند. کلوپ‌های سلامت، مراکز درمانی، اسپاها، هتل‌ها و …. بیشتر بیمارستان‌ها نیز ماساژ را برای بیماران انجام می‌دهند.

امروزه، اکثریت مردم می‌خواهند که بدانند ماساژ چیست و آن را یاد بگیرند- برای کمک به دوستان و خانوادشان. اکنون که مزایای بهبودی آن به طور گسترده‌ای شناخته شده است، بیشتر مردم می‌خواهند  یاد بگیرند که چگونه ماساژ را انجام دهند.

 

تاریخچه ماساژ چیست:

تاریخچه ماساژ با تاریخ تولد انسان همزمان است. اگر شما درد داشته باشید، آن منطقه را لمس می‌کنید. به طور غریزی شروع به ماساژ آن می‌کنید. اولین گزارش در مورد ماساژ در چین، مصر و هند یافته شده است. که برمی‌گردد به هزاران سال پیش. متأسفانه تاریخچه‌ای در مورد ماساژ ثبت نشده است. و تاریخ‌­ها می‌توانند متناقض باشند. اما در ادامه یک جدول زمانی مشخص از آنچه ما می‌دانیم هست:

 

2330 پیش از میلاد: آرامگاه آکمانتور مصریان، که به آن «آرامگاه پزشک» هم گفته می‌شود، نشان داده شده است که دو مرد، دست و پای یکدیگر را لمس می‌کنند.

1800 پیش از میلاد: قدیمی‌ترین نوشته ثبت شده در مورد ماساژ مربوط است به 4 هزار سال پیش که در یک متن پزشکی چین باستان یافته شده است. که در این متن به کاربرد تکنیک‌های ماساژ اشاره شده است.

460 پیش از میلاد: هیپوکراتس نوشت: پزشکان مطمئناً با تماس (مالش) خیلی چیزها را تجربه کردند. این نشان می‌دهد که هزاران سال پیش، لمس یک  متدی بوده که پزشکان معمولا از آن استفاده می‌کردند زیرا آن‌ها تکنولوژی که امروزه برای تشخیص و درمان وجود دارد را در دسترس نداشتند. هر چه سیستم پزشکی بیشتر پیشرفت کند، نیاز به لمس کمتر می‌شود.

1700-1800: هنریک لینگ (1839-1776)، یک متخصص فیزیوتراپیست سوئدی و معلم پزشکی ژیمناستیک، در زمینه ماساژ کلاسیک (ماساژ سوئدی) شناخته شده است. او را اغلب  به عنوان پدر ماساژ می‌نامند.

1800: یوهان جورج مزگر (1909-1838) با توسعه اصطلاحات افلوراژ (گلایدینگ)، پتریساژ (فشرده سازی یا جابجایی)، اصطکاک (فشردن)، ضربه زدن (لرزش) و ارتعاش (تکان دادن) معتبر گردید.

1943: اولین انجمن ماساژ حرفه‌ای، تحت عنوان انجمن ماساژتراپی آمریکایی شکل گرفت.

1992: هیأت صدور گواهینامه ملی برای ماساژ درمانگرها و bodywork ها تأسیس شد. این یک نقطه عطف برای ماساژ بود زیرا آن اولین مدرک ملی برای ماساژ تراپیست‌ها بود. اکنون ماساژ درمانگرها می‌توانند دارای بورد تخصصی شوند، که این بالاترین اعتبار در حرفه ماساژ می‌باشد.

اوایل 2010: این دوره شاهد افزایش چشمگیر ظهور ماساژ در مدارس، حتی در بعضی کالج‌ها بود. این حرکت قابلیت دسترسی به آموزش را افزایش داد.

هنگامی که وارد تکنیک‌های ماساژ می‌شویم، تنوع زیادی وجود دارد و بسیاری از تکنیک‌های ماساژ همپوشانی دارند. در ماساژ مدرن وجود فقط یک استایل، نادر به نظر می‌رسد. برای متخصصان بسیار رایج است که سبک‌ها را ترکیب کنند و آن را به خود اختصاص دهند. آموزشگاه آسپیان به شما کمک می‌کند که در نهایت سبک منحصر به فرد خود را ایجاد کنید.

ماساژ، احساسات مثبت و تعاملات اجتماعی را افزایش می‌دهد. استرس را نیز کاهش می‌دهد. ماساژ دارای مزایای فراوانی است. و می‌تواند به شما جسمی و احساسی کمک کند. در مقاله بعدی، می‌توانید فواید ماساژ را مطالعه بفرمائید.

اگر به دنبال آموزشی ویژه هستید، با آسپیان در ارتباط باشید.

2+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *