امگا 3 مفید برای آرتروز

امگا 3 مفید برای آرتروز

با سایت ماساژ و آموزش ماساژ همراه باشید اگر می خواهید مطالب آموزنده وجدید ما را از دست ندهید.

امگا-3 آرتروز را بهبود می بخشد

تحقیقات در آمریکا نشان می دهند که اسیدهای چرب امگا-3 موجود در روغن ماهی یا روغن کتان می توانند علایم و نشانه های آرتروز را به طور قابل توجهی کاهش دهند. بر اساس این مطالعات رژیم غذایی غنی از امگا-3  نسبت به رژیم های معمولی، شیوع این بیماری را 50 درصد کاهش می دهد.

اولین نشانه های بارز در بیماری آرتروز عبارتند از تحلیل و تجزیه کلاژن غضروف ها و فقدان مولکول های جذب کننده ضربه، که هر دو این علایم با مصرف امگا-3 بهبود می یابند. از آنجایی که اسیدهای چرب امگا-3، بیوشیمی بیماری آرتروز را تحت تاثیر قرار می دهند، نه تنها از بروز این بیماری پیشگیری می کنند بلکه پیشرفت آن را نیز کند می نمایند. بر اساس بررسی ها مکمل های غذایی امگا-3 که از روغن ماهی تهیه می شوند، موثرتر از مکمل های تولید شده از روغن کتان هستند، اما تخم کتان و روغن آن گزینه بسیار خوبی برای گیاهخواران به شمار می روند.

در اغلب کشورها رژیم های غذایی به میزان کافی امگا-3 ندارند، بنابراین مصرف مکمل های امگا-3 در پیشگیری و بهبود بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی- عروقی و التهاب روده نقش موثری دارند.

آرتروز

آرتروز یک بیماری مفصلی شایع است و میلیون ها نفر در دنیا از آن رنج می برند. این بیماری زمانی ایجاد می شود که غضروف موجود در انتهای استخوان ها از بین می رود و استخوان های این قسمت ضخیم شده و منجر به خشکی، کاهش حرکت و دردناک شدن مفاصل می گردد. این عارضه ممکن است هر یک از  مفاصل را درگیر سازد ولی شایع ترین مفاصل درگیر عبارتند از: مفاصل انگشتان دست، پا، زانو، ران و ستون فقرات. این بیماری معمولا در افراد بالای 45 سال مشاهده می شود.

در حال حاضر درمان موثری برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری وجود ندارد و تنها روش درمانی استفاده از داروهای مسکن برای کاهش درد بوده و یا در مراحل پیشرفته مفصل بیمار تعویض می شود.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *