ماساژ توئینا چگونه به بهبود فشار خون کمک می کند؟

بهبود فشار خون با ماساژ تویینا tuina

ماساژ tuina به طور معمول در چین مورد استفاده قرار می گیرد و به طور بالقوه ای برای فشار خون بالا مفید و ضروری می باشد. تحقیقات متعددی در این زمینه انجام شده است. که در مطالعات انجام شده هیچ انتقاد و نارضایتی در ارزیابی این ماساژ وجود ندارد. همچنین هیچ بررسی سیستماتیک  یا آنالیزی در خصوص رد کردن اثر بخشی و ایمن سازی ماساژ تویینا برای افراد مبتلا به فشار خون بالا وجود ندارد.

داده های الکترونیکی در این خصوص در کتابخانه کوکران در پایان سال 2013 ثبت شده است. همچنین بررسی های بیشتری نیز در همین راستا در پایگاه دان نیش صورت پذیرفته است. در تحقیقی 49 نفراز بیماران مبتلا به فشار خون بالا در 7 گروه مورد بررسی و مطالعه قرار گرفتند. افرادی که همراه با مصرف داروهای فشار خون ماساژ تویینا دریافت کردند با افرادی که فقط دارو مصرف می نمودند مورد مقایسه قرار گرفتند.

نتایج تحقیق در زمینه ماساژ tuina  در بهبود فشار خون

نتایج بدست آمده حاکی از این بود که دریافت کنندگان ماساژ تویینا تاثیر بهتر و بیشتری از درمان را دریافت نموده اند. همچنین نتایجی مبنی بر ایجاد عوارض جانبی در بررسی اولیه مشاهده نشد. ماساژ تویینا یک  مکمل بسیار مفید برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا می باشد.

اگر چه به دلایل ناهمگنی بالینی و روش مطالعات نتیجه گیری با ارزش محدود بدست آمد اما:

نتایج نشانگر اثر بخشی مفید ماساژ تویینا در بیماران مبتلا به فشار خون بالا که به طور مستمر وبه مدت طولانی از این ماساژ بهره مندند می باشد.

تهیه شده توسط:

* دپارتمان قلب وعروق بیمارستان کانگ آنمنت

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *