طب سوزنی و اثرات

طب سوزنی و اثرات ان در خواب بیماران و نتیجه اثرات ان روی بیماران کلیوی و احتمال اضطراب بیماری های اجتماعی از shiow/luanو………

وهمچنین مشکلات بی خوابی روی بیماران esrd

این تحقیق در 4 بیمارستان که در ان مراکز دیالیز فعال هستند و روی 98 نفر شرکت کننده توسط 2 تیمه طب سوزنی و گروه کنترل صورت گرفته شده

امار اختلاف گروه طب سنتی و گروه کنترل در مقدار خواب عمیق 009/0 خواب معمولی 004/0 خواب مفید 001/0 و مقدار کافی خواب 004/0

اختلاف خواب مشخص شده 003/0 بوده و بررسی خواب نشان داده فشار های روحی در زمان بیدار شدن کاسته شده.

تحقیق در مورد بیماری ersdکه دچار اختلالات شدید در خواب هستند که نشانه منفی در توانایی و کیفیت زندگی این بیماران دیده می شود.

که روی این بیماران علاوه بر مراقبت های اولیه ، مراقبت های ذهنی و تزریقات و درمان روی نقاط حساس با طب سوزنی و در 12 مرحله انرژی درمانی استفاده می شود.

اختلال خواب یکی از 7 مشکل مهم بیماران است:

خستگی 79درصد ، گرفتگی عضلات 57 درصد، تنگی نفس 47 درصد، سردرد 41 درصد ، درد های نقطه ای 4 درصد، پرویتوس 49 درصد و منابع دیگر بررسی نشان داده اختلالات خواب بیشترین سپتوم بیماران دیالیز است.

تجربیات گزارش خواب شامل:

67 درصد مشکل به خواب رفتن، 80 درصد راه رفتن در خواب، 72 درصد بیداری صبحگاهی، 28 درصد تشنج در خواب، 66 درصد مشکل در خواب روزانه و50 درصد از ارامبخش ها در خواب استفاده می کنندکه در زندگی روزمره انها تاثیر می گذارد موارد تصادفات را زیاد کرده و کیفییت زندگی سالم را می کاهد.

مواردی که در طب سوزنی اثر گذار است:

اختلافات شخصی، سن، مقدار تحصیلات ، مقدار مصرف شیر، چای، قهوه، سیگار، استفاده معمول از دارو ها، زمان و تعداد بیماری های طولانی و مدت زمان دیالیز شدن.

عملیات انجام شده در 4 هفته متوالی- 1 دوره 3 روزه- 9 دقیقه پیام -5 دقیقه استراحت

البته نتایج بدست امده نه تنها بر خواب بلکه بر 2 قسمت از گیرنده های عصبی را تقویت می کرده.

در بیماران ersdکه تیک های عصبی را 3 بار در هفته و 4 هفته مداوم دریافت کرده اند با توجه به اینکه بیماران اموزش دیده بودند هیچ پیغامی از acopoints دریافت نکردنندو تحقیقات روی پرتوکل فشار های عصبی بر مبنای تکرار انجام شد. کتاب ها و نشریات مختلفی توسط چینی ها که از دانشگاه تایوان فارق التحصیل شده بودند و روی تیک های عصبی به مدت 10 سال تمرین کرده بودند مورد بررسی قرار گرفت. در طب سوزنی مجازی در هر یک سانتی متر از قسمت های مختلف بدن جدا از خواب قیقوله استفاده شده بود و زمان محدود به 14 دقیقه شد شامل 5 دقیقه استراحت(9 دقیقه پیام و هر 3 دقیقه 1 بار ) یک دوره 3 روزه و در 4 هفته متوالی البته با قدرت 10 کیلو یعنی 3 تا 4 کیلو بیت با قدرت واقعی انگشتان دست چپ .

 

 

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *