طب سوزنی و جلوگیری از ریزش مو

از دیدگاه طب سوزنی موهای سر و رشد انها وابسته به نحوه کارکرد ارگانهای کبد و کلیه ها میباشد.این دو ارگان بر روی رشد موها نفوذ دارند رشد طبیعی موها وابسته به عملکرد صحیح ارگانهای کبد و کلیه ها می باشند.
رشد و ضخامت موها بستگی به میزان خون کبد  و اسانس کلیه ها دارد لذا کمبود خون کبد و اسانس کلیه ها باعث ریزش موها میشوند.(این حالت در خانم ها بعد از زا یمان و پریودهای طولانی دیده میشود)
در ضمن حرارت و گرمی خون سر که اغلب از گرمی کبد ناشی میشود باعث ضعف و خشکی فولیکولهای موها شده و باعث ریزش موها میگردد.(معمولا غذاهای نامناسب و خشم و استرس باعث حرارت غیر طبیعی در کبد میشوند)
اگرچه عوامل خارجی نیز مانند الودگی هوا و شوینده های شیمیا یی وژل ومواد ارایشی و رنگهای شیمیایی و استفاده بیش از حد از سشوار و حالت دهنده های مو می توانند موجب ریزش موها شوند و درصدی از ریزش موها در جوانان کاملا سالم بعلت وراثت می باشد ولی به نظر می رسد عامل اصلی ریزش موها در زمان ما به سه دلیل زیر می باشد:

» اول انکه به دلیل مشکلات عصبی و تنشهای روحی کبد گرم شده و حرارت کبد به سر منتقل شده و موجب خشکی ریشه موها شده و باعث ریزش موها می شود .
» دوم انکه خوردن مواد غذایی نامناسب و دارای مواد شیمیایی فراوان مانند نگهدارنده ها و رنگها و طعم دهنده ها و کود های شیمیایی و گلخانه ای باعث تولید خلط نا صالح در سر شده و باعث سردردها و سنگینی سر و کاهش حافظه و ریزش مو ها مشوند.
» سوم انکه در زندگی ماشینی امروزه به دلیل کار زیاد همراه با استرس و بدون استراحت کافی و کم خونی در خانم ها به دلیل اختلالات هورمونی  باعث کمبود اسانس کلیه ها و خون کبد شده و باعث کاهش خونرسانی موها شده و موجب ریزش موها می شود.

جلوگیری از ریزش مو و درمان ریزش موهای سر با طب سوزنی
طب سوزنی با اصلاح عملکرد ارگانهای درونی بخصوص کلیه ها و کبد و رفع سموم بدن وافزایش خونرسانی فولیکول های موها باعث کاهش ریزش موها می گردد.

 

توصیه‌های لازم:

جلوگیری از ریزش مو و درمان ریزش موهای سر با طب سوزنی خودداری از کار زیاد که باعث خستگی و کلافگی شود (چون کلیه ها را ضعیف می‌کند)
جلوگیری از ریزش مو و درمان ریزش موهای سر با طب سوزنی هفته‌ای یک‌بار ماساژ آهسته موها با روغن نارگیل، زیتون، کنجد و یا سیاهدانه بسیار مناسب است  این روغنها برای پیشگیری از ریزش موها خیلی عالی است اگر امکان دارد، این روغن‌ها را در طول شب روی سر نگهدارید و صبح استحمام کنید؛ وگرنه ۳۰ دقیقه قبل از حمام به سر مالیده شود. این‌کار باعث تقویت ریشه‌ موها می‌شود و بهتر از استفاده از نرم‌کننده‌هاست.
جلوگیری از ریزش مو و درمان ریزش موهای سر با طب سوزنی اگر موهای چربی دارید که هر روز نیاز به شست‌‌وشوی دارد، حتماً در غذاهای مصرفی خود دقت کنید؛ ممکن است موادی که مصرف می‌کنید باعث افزایش بلغم در بدن‌تان می‌شود (مثل شیر و لبنیات زیاد، غذاهای فرآوری شده و یا سرخ‌کردنی و غذاهای خارج از منزل)
جلوگیری از ریزش مو و درمان ریزش موهای سر با طب سوزنی از سشوار، در صورت ضرورت استفاده شود و بهتر است از نور طبیعی خورشید برای خشک کردن موها استفاده نمایید. اگر هم مجبور به استفاده از سشوار هستید، فاصله معقول تا موها را رعایت کنید و از داغ شدن مو اجتناب نمائید.
جلوگیری از ریزش مو و درمان ریزش موهای سر با طب سوزنی از مصرف قهوه، الکل، غذاهای کنسروی، سوسیس، کالباس، غذاهای خارج از منزل و نوشابه . . . بپرهیزید.
جلوگیری از ریزش مو و درمان ریزش موهای سر با طب سوزنی استرس که یکی از عوامل اصلی ریزش مواست را در زندگیتان کاهش دهید.
طب سوزنی نه تنها باعث جلوگیری از ریزش موها می گردد بلکه باعث درمان سایر مشکلات مو وپوست سر مانند شوره سر و چربی یا خشکی موها و شکنندگی و موخوره وخارش پوست سرو جوشهای سر میشود.
طب سوزنی درمان مناسبی هم برای در آمدن مجدد موهای ریخته شده و کاهش استرس است که یکی از عوامل اصلی ریزش موهاست .
اصولاً اگر ریشه مو وجود داشته باشد؛ به احتمال ۸۰-۹۰درصد مشکل قابل حل است، درمان ریزش و کم‌موئی سر بین ۲۰-۳۰ جلسه می‌باشد.معمولاً بعد از جلسه ۴-۵ ریزش مو کاهش چشمگیری می‌یابد، و از جلسه ۸-۱۲ موهای درآمده ضخیم‌تر می‌شوند ولی درآمدن موهای قبلی به زمان دو تا سه ماهه نیاز دارد. افراد از همان جلسات ۵-۶ احساس بهبودی و رضایت می‌کنند.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *